Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نیاز به ترویج مفاهیم و تعالیم قرآنی در مناطق دور افتاده و محروم بیش از پیش احساس می‌شود کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ترویج و راه‌اندازی کلاس‌های قرآنی باعث ایجاد خلأ در این زمینه شده است.
یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد منطقه زیلایی است که به رغم دارا بودن استعدادهای انسانی در بخش‌های محتلف از جمله مسائل فرهنگی و قرآنی دچار محرومیت‌های عمیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال‌های اخیر اما با راه‌اندازی دارالقرآن شهدای عشایر موشمی سفلی زیلایی بارقه‌های امید در دل دوستداران قرآن و طالبان فراگیری علوم قرآنی در این منطقه دمیده شد.
اما چیزی که در این بین وجود دارد کمبود امکانات و تجهیزات در این دارالقرآن است به گونه‌ای که قرآن‌آموزان و مربیان را با مشکلاتی مواجه کرده است. این درحالی است که هرساله حادثه انفجار بخاری‌های نفتی باعث داغدارشدن خانواده‌های زیادی می‌شود وهمین موضوع باعث ترس و دلهره دانش‌آموزان و اولیاء آنها از این وسیله گرمایشی پرخطر است.

امرالله نژندی‌منش،‌ مسئول دارالقرآن شهدای عشایر موشمی سفلی زیلایی در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد،‌ اظهار کرد: دارالقرآن موشمی سفلی زیلایی در ساختمان شخصی تحت پوشش آموزش و پرورش از مهرماه امسال با حضور 80 دختر و پسر مقطع ابتدایی و راهنمایی و فعالیت 3 نفر مربی راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه افزود: قبل از این در زیلایی تنها یک خانه قرآن به اسم یاسین تحت پوشش تبلیغات اسلامی وجود داشت که در حال حاضر با دارالقرآن ادغام شده است.
وی روخوانی، ‌روانخوانی،‌ حفظ،‌ نهج‌البلاغه، ‌احکام،‌ طرح الگوی تلاوت،‌ محفل انس با قرآن را از کلاس‌های اجرایی دارالقرآن برشمرد و عنوان کرد: کلاس‌های احکام و نهج‌البلاغه برای بزرگسالان،‌ مداحی و تواشیح از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای آینده است.
مسئول دارالقرآن شهدای عشایر موشمی سفلی زیلایی محافل انس با قرآن در مساجد، ختم قرآن و نشست موضوعی قرآن را از ویژه‌برنامه‌های قرآن و 40 سالگی انقلاب اسلامی در دهه فجر ذکر کرد.

امکانات مورد نیاز دارالقرآن زیلایی
نژندی‌منش نیاز مبرم دارالقرآن را 60 متر موکت و تعداد 40 صندلی اعلام و تصریح کرد: همچنین تانکر آب،‌ وسایل گرمایشی،‌ هدفون، دستگاه کپی و پرینتر نیاز داریم، ضمن اینکه آموزش و پرورش یک عدد میزآموزگار، 2 صندلی، یک دستگاه کامپیوتر، ضبط صوت، فایل و قفسه، 2 بخاری نفتی، پروژکتور و 2 عدد قلم قرآنی به دارالقرآن اعطا کرده است.

وی با اشاره به مکاتباتی که دارالقرآن موشمی سفلی با مجمع خیرین قرآنی اصفهان داشته است، عنوان کرد: این مجمع برای واگذاری یک دستگاه رایانه درخواست 670 هزار تومان کرد که ما توان پرداخت این هزینه را نداشتیم.

خطر نهفته بخاری نفتی
مسئول دارالقرآن شهدای عشایر موشمی سفلی زیلایی همچنین از بروز خطر نهفته بخاری نفتی در ساختمان دارالقرآن خبر داد و گفت: در حال حاضر به علت کمبود امکانات از بخاری نفتی استفاده می‌شود که به نوبه خود چالش‌های جدی به دنبال دارد و سلامت قرآن‌آموزان نیز در معرض خطر است.
نژندی‌منش از مسئولان و خیرین خواست تا در حد توان خود برای رفع مشکلات و کمبودهای دارالقرآن موشمی زیلایی همت به خرج دهند.

پیگیری جهت کمک به دارالقرآن زیلایی
درهمین خصوص به سراغ لطف‌الله تقی‌پور، رئیس دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رفتیم، وی در این زمینه گفت: دارالقرآن شهدای عشایر موشمی سفلی زیلایی جدیدالتأسیس است و بخشی از تجهیزات را مهیا کرده‌ایم.
وی عنوان کرد: در حال پیگیری از سازمان نوسازی مدارس استان و خیرین هستیم تا این دارالقرآن به صورت کامل مجهز شود.
رئیس دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 14 دارالقرآن تحت پوشش آموزش و پرورش دارای امتیاز گاز هستند جز دارالقرآن زیلایی که خود آن منطقه از نعمت گاز بی‌بهره است.
حال با وضیعت موجود و کمبود امکانات اولیه این دارالقرآن جا دارد که خیرین برای برطرف کردن این نیازها و نیز تسهیل امر آموزش قرآن برای آینده‌سازان و کودکان این منطقه دست همت بالا بزنند. جای این سؤال باقی است که چرا مدیران و متولیان امر چندان به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق دورافتاده چاره‌اندیشی نمی‌کنند؟ آیا این موضوع با عدالت آموزشی آن هم آموزش مفاهیم و مبانی قرآنی در جامعه شیعی همخوانی دارد؟ سؤال دیگر اینکه چرا بخشی از اعتبارات اماکن آموزشی برای بروزرسانی و تجهیز مدارس قرآنی درنظر گرفته نمی‌شود؟
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های قرآنی کمبود امکانات قرآن عدالت آموزشی بخاری نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت