Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@17:15:09 GMT

فتنه ۸۸ چراغ سبز به تحریم‌های اقتصادی بود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۸۳۷۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد چمکوری مسئول سازمان بسیج اساتید استان بوشهر عضو هیات علمی و مدیرگروه حقوق دانشگاه پیام نور استان  با خبرنگار دانشجو نیوز در مورد حوادث فتنه سال ۸۸ و یوم الله ۹ دی به گفتگو پرداخت.

محمد چمکوری با اشاره به وجود فتنه در تاریخ اسلام گفت: فتنه همیشه در تاریخ اسلام وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صدر اسلام فتنه هایی هم چون جنگ جمل یا قتل عثمان و حادثه کربلا تا فتنه های تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی که دامن گیر نظام شده است. در زمان فتنه بنا به فرموده امام علی (ع) نباید مورد سوء استفاده قرار گرفت یا این که عامل فتنه شد و از دیگران و فرصت ها و قدرت سوء استفاده کرد. قطعا دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال اظهار دشمنی خود هستند اما بیشتر فتنه به دست عوامل داخلی است، همان کسانی که اظهار دوستی با ما می کنند و نفاقشان پنهان است. سردمداران فتنه نصایح عقلا و بزرگان را گوش نکردند و زمینه ساز و بستر ساز فتنه شدند.

مدیر گروه حقوق دانشگاه پیام نور بوشهر با یادآوری فتنه های رخ داده در تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی بعد از جنگ دچار فتنه های ۷۸ و ۸۸ شد اما فتنه ۸۸ به مراتب گسترده تر و شکننده تر از فتنه ۷۸ بود و قصد سرنگرنی نظام را داشتند که با درایت رهبری و بصیرت مردم خنثی شد. تمام دشمنان قسم خورده ما در صحنه مقابله با نظام قرار گرفتند که ریشه نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه را بزنند و یقین داشتند که نظام را سرنگون می کنند، اما چون رهبر ما دشمن شناس بود، فتنه دشمن را به موقع شناخت. امام علی (ع) در نهج البلاغه دو درس مهم دشمن شناسی و بصیرت را لازمه حکومت و مردم می دانند که رهبری از هر دو وسیله خوب استفاده کرند و بر داشتن هر دو نیز تاکید می کنند که بتوانیم از فتنه ها عبور کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور افزود: فتنه ۸۸ آخرین فتنه علیه انقلاب اسلامی نبوده است و قطعا ما دوباره با فتنه ها درگیر خواهیم بود اما در آینده هدفشان براندازی نظام نیست بلکه فروپاشی از درون است. در فتنه ۸۸ موفق به براندازی نشدند در حالی که خیلی امیدار بودند، اما به معنای این نیست که فتنه انگیزیشان بی تاثیر نبوده  بلکه بر پیکره انقلاب اسلامی و مردم ضربه های سخنتی زدند. از جمله ضربات جبران ناپذیری که بر بدنه نظام تحمیل کردند ایجاد آسیب هایی در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و ... بود.

استاد حقوق دانشگاه پیام نور بوشهر بیان کرد: قبل از سال ۸۸ طوری که خود مسئولین می گفتند مسئله هسته ای داشت جمع می شد و با اثبات حقانیت ما و پافشاریمان روی مسئله هسته ای حاضر به امتیاز دادن بودند اما با به وجود آمدن فتنه احساس کردند که با اختافات داخلی بوجود آمده می توانند فشار بیاورند، لذا از ثمره ای که می توانستیم با گفتگوهای هسته ای قبل از سال ۸۸ بگیریم، نگذاشتند و امتیازات لازم را ندادند و به فکر فشار بیشتر از طریق وضع تحریم های فلج کننده افتادند. در راه اندازی فتنه داعش بعد از قتنه ۸۸ نیز هدف، جمهوری اسلامی بود که به دنبال راه اندازی جنگ های نیابتی بودند، هم چنین مشکلات امنیتی داخلی نیز از جمله برنامه های آنان بعد از فتنه بود.

محمد چمکوری اظهار داشت: اگر فتنه های ۷۸ و ۸۸ پیش نمی آمد قطعا نقشه های دیگری می کشیدند. وجود داعش در عراق و سوریه باعث شد قدرت هم پیمانان ما به جای تمرکز بر رژیم صهیونیستی بر فتنه فرقه ای درگیر شود. دشمنان ما برای براندازی انقلاب اسلامی هزینه های زیادی می کنند اما به اعتراف خودشان ما از این نبرد پیروز بیرون  آمده ایم. ما باید به دنبال تقویت قدرت تشخیص دوست و دشمن و بصیرت بین مردم مان باشیم چون هر جا دشمنی دشمن باشد به دنبال فتنه انگیزی است. تبیین حوادث سال ۸۸ و خروش مردم در ۹ دی توسط افراد آگاه و مطلع باید صورت بگیرد.

مدیر گروه حقوق دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: اگر فرض را بر حسن نیت بگذاریم، باید بگوییم سیاستمداران فتنه ۸۸ بی تجربه بودند و پختگی سیاسی لازم را نداشتند. اگر اهداف و آرمان های انقلاب را در نظر می گرفتند باید از کنار این حادثه عبور می کردند و کشور را دچار مشکل نمی کردند ولی بازیچه سیاسی دشمنان شدند. اگر سران فتنه که در حصر هستند، محاکمه شوند مجازات سنگینی دارند و این ترحم و رأفت نظام است که در حبس نگه داشته شده اند و حصر حداقل مجازات آنان است. جرم آنان نابخشودنی و سنگین است و همین کسانی که الآن می گویند چرا حصر، در صورت محاکمه و صدور حکم، به محاکمه اعتراض می کنند.

استاد حقوق دانشگاه مطرح کرد: طرح وحدت ملی و آشتی ملی برای رفع اختلاف نظر بین چند حزب و جریان برای شکل گیری دولتی است که دچار اختلافات نظر هستند و در واقع هدف از وحدت ملی، تشکیل دولت ملی است در حالی که  این ها الآن قدرت دولت را در دست دارند و هیچ کسی را هم  در این دولت شریک نمی کنند. همان کسانی که در فتنه شریک بودند با ترفند هایی قدرت را دست گرفته اند و طرح شعار وحدت ملی موضوعیت ندارد. کسانی که در حصر هستند اگر نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند حداقل به خاطر مصلحت جامعه عذر خواهی کنند. در حال حاضر توسط جریان سیاسی حامی فتنه از افراد در حصر استفاده ابزاری برای رای آوری صورت می گیرد.

چمکوری افزود: هدف آنان بعد از فتنه ۸۸ ، فروپاشی از داخل است. حوادث اقتصادی و امنیتی ماه های اخیر تکمیل پازل پروژه فروپاشی از داخل است. اصلی ترین نقطه ورود دشمن جهت فروپاشی، مشکلات اقتصادی است و معتقدم مشکلات بوجود آمده در راستای فروپاشی از داخل، عمدی است.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

دادستان انتظامی قضات کشور، گفت: نیروهای مسلح ما در دل تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شدند و در اوج اقتدار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان ضمن قدردانی از زحمات قضات استان، اظهار داشت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرورآفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان، گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم؛ بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که قبل از انقلاب را دیده‌اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم، ادامه داد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به‌دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

قدیانی با اشاره به اینکه در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند، گفت: باید بپذیریم که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان کرد: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

به گزارش تسنیم، در این آیین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس‌الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور