Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پس از گذشت یک هفته از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، وضعیت تجار این کشور به دلیل اینکه قادر به دریافت گزارش صادرات کالای ایالات متحده و تشخیص پایندی چین به تعهدات خود مبنی بر خرید غلات و سویا از آمریکا نیستند، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تجار بی صبرانه منتظر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا مبنی بر افزایش خرید غلات و سویا آمریکا توسط چین هستند؛ کشاورزانی که که در حال آماده سازی کاشت فصل بهار و تلاش برای تأمین مالی برای خرید بذر، کود و اجاره زمین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته رویترز، متخصصان هشدار داده اند که ابهام در این گزارش ها بر بازار سایه افکنده است و تنها به نفع شرکت های بزرگ صادرات غلاتی است که مستقیما در روند صادرات دخالت دارند.
بخش های گسترده ای از دولت فدرال آمریکا شنبه هفته گذشته به دلیل اختلاف نظر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با کنگره بر سر بودجه سال آتی میلادی برای سومین بار طی دو سال گذشته تعطیل شد؛ رخدادی که در این بازه زمانی رکوردی قابل توجه است.
پس از اعلام آتش بس تجاری میان چین و آمریکا که اول دسامبر مصادف با 10 آذر انجام شد، پکن خرید محموله های آمریکا را آغاز کرد. اما تعرفه های سنگین بر کالاهای ایالات متحده به قوت خود باقی است.
«اسکات ایروین» اقتصاددان کشاورزی دانشگاه ایلینوی می گوید، تعطیلی دولت فدرال آمریکا می تواند به دلیل تاخیر در پرداخت کمک های مالی به منظور جبران تلفات محصولات کشاورزی آمریکا، تحت تاثیر تعرفه های چین، ضربه بزرگی به کشاورزانی که در معرض جنگ تجاری ایالات متحده و چین قرار دارند، وارد سازد.
تعطیلی دولت فدرال وارد دومین هفته خود شده است و احتمالا طولانی تر نیز خواهد شد؛ این موضوع حدود 800 هزار کارمند بخش های امنیت ملی، دادگستری، کشاورزی، بازرگانی و سایر سازمان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آمريكا تعطيلي دولت آمريكا خريد سويا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت