Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای کنسرت امین غفاری، روز یکشنبه ۹ دی ساعت ۱۱ در تالار وحدت برگزار شد.

غفاری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به کنسرت رسیتال ویولن گفت: من تلاش می کنم کنسرتی متفاوت و جذاب را روی صحنه ببرم. در این اجرا سروش صادقی از دوستانم من را همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اجرا و در پنج قسمت کاری از سپاستین باخ اجرا را می‌کنیم. بعد سونات شماره سه را می‌زنم که از سخت‌ترین کار‌های دنیاست. در ادامه کار‌های دیگر موزیسین‌های مشهور را می‌نوازم.

غفاری در ادامه اظهار کرد: کنسرت هایم به شکلی است که هم قطعه پاپ و هم کلاسیک در آن اجرا می‌شود. این کنسرتم با دیگر کنسرت‌ها متفاوت است و خوشبختانه همکاری با بزرگانی چون شهرداد روحانی را در کارنامه دارم و در کنسرت ویولن شاهین فرهت در جشنواره نیز تجربه کسب خواهم کرد. مسئله‌ای که خیلی در این چند سال به آن توجه کردم، جا انداختن موسیقی بی‌کلام در میان مردم است.

غفاری ادامه داد: امیدوارم همان قدر که به خواننده‌های موسیقی باکلام توجه می‌شود، به ما هم توجه شود. امیدوارم که نوازنده‌های این موسیقی فراگیر‌تر شوند. تلاش من است که با موسیقی بی کلام کنسرت‌های پر فروش برگزار کنیم. قطعا اگر نوازندگان خوب داشته باشیم، پتانسیل این اتفاق وجود دارد.

این نوازنده درباره اجرای کنسرت در شهرستان ها گفت: برای اجرای شهرستان همیشه با برگزارکننده‌ای در ارتباط هستم که رابطه‌ خوبی با مسئولان سالن‌ها دارد. با این روش در شهرستان‌ها روی صحنه می‌روم و به سبب تدریس‌هایی که در برخی شهرستان‌ها داشتم، کمی راحت‌تر کنسرت را برگزار می کنم.

وی با اشاره به استعداد‌های موجود در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: سرمایه‌هایی در شهرهای ایران هستند که می‌توانند موسیقی کشور را بسازند. ما در ورزش و به ویژه فوتبال با توجه به اهمیتی که رسانه‌ها به آن می‌دهند، خیلی موفقیت کسب و بسیاری از استعداد‌ها را معرفی کردیم. ما باید به نوازنده‌ها هم بها دهیم. من در مشهد نوازنده‌هایی را دیدم که در جشنواره موسیقی جوان مقام آوردند و در حال حاضر کاری نمی‌کنند. باید از این‌ها استفاده شود.

غفاری با اشاره به سابقه حضورش در جشنواره موسیقی فجر خاطر نشان کرد: من از قدیم در جشنواره فجر با ارکستر ملی و دیگر ارکستر‌ها بودم. سال ۹۳ در بخش استعداد درخشان در تالار رودکی روی صحنه رفتم. با ارکستر پاسارگاد هم در بخش رقابتی که آخرین دوره اش سال ۹۳ برگزار شد، مقام کسب کردم. با گروه خودم هم در فرهنگسرای نیاوران سال گذشته اجرا داشتیم. در جشنواره‌ امسال هم با ارکستر ساز‌های ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی ۶ قطعه را اجرا می‌کنم.

وی با اشاره به غنای تکنیکال در ساز ویولن بیان کرد: یکسری قطعات برای ساز ویولن طراحی شده است. وقتی در استاندارد‌های جهانی ببینید، قطعاتی است که نوازنده با آن تکنیک خودش را نمایش می‌دهد. بنابراین تکنیک در ویولن حرف مهمی را می‌زند. باخ زدن خود به نوازنده شناسنامه می‌دهد. من سعی کردم در موسیقی کلاسیک این شناسنامه را بسازم. من در فضای مجازی موضوع تکنیکال را اتفاقی مطرح کردم اما در فضای واقعی برای اینکه رزومه ام را بسازم، باید کار‌ کنم. با ارکستر باکو قطعه‌ای را اجرا کردم که تمام نوازنده‌های دنیا آن را اجرا کرده اند. خیلی‌ها برای شنیدن موسیقی هری پاتر و گیم آف ترونز به کنسرتم آمدند.

غفاری در پایان گفت: برنامه‌های مفصلی دارم که در آینده اجرا می‌کنم؛ حتی برخی برنامه‌هایم بین المللی هستند. در سال ۹۸ در برج میلاد اجرا دارم و تلاشم را می‌کنم که این اجرا چند روز ادامه پیدا کند و بتوانم موسیقی بی کلام را جا بیندازم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی سنتی موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس