Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی بندپی بر لزوم فراهم سازی بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های خارجی در استان تهران تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز یکشنبه نهم دی در جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: استان تهران ویژگی های منحصر به فرد در ابعاد مختلف به لحاظ زیرساخت ها، زیربناها، مراکز علمی، مراکز دانشگاهی، شبکه توزیع، بازار مصرف و اقلیم خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار تهران با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر عوامل درون، رشد تعاونی، حمایت از نخبه های تولید، مردمی کردن اقتصاد کشور است. در کنار همه این تعاریف دانش بنیان کردن و نگاه عدالت محوری در ابعاد مختلف نیز از دیگر ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی است.

 

وی در ادامه افزود: با وجود همه این اقدامات و زحماتی که توسط مدیران و مسئولان صورت گرفته است این زیبنده استان تهران نیست لذا باید یک بازنگری مجددی صورت بگیرد تا موانع و مشکلات در مسیر توسعه استان مشخص و اقدامات لازم در راستای حل آنها صورت بگیرد.

 

محسنی بندپی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در جلسه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در بودجه سال 97 کمیته امداد امام خمینی 1400 میلیارد تومان وام با بهره کم و سازمان بهزیستی 600 میلیارد تومان دریافت کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در حوزه وام اشتغال روستایی نیز دو هزار میلیارد توما کمیته امداد، 500 میلیارد تومان سازمان بهزیستی و 500 میلیارد تومان هم بنیاد شهید دریافت کردند لذا وظیفه این سه نهاد حمایتی این است که در این زمینه پاسخگو باشند تا دستگاه های استان تهران طرح های خود را به این نهادهای حمایتی ارایه کنند چون نهادهای حمایتی هم در استان تهران سهم دارند.

 

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش استان تهران باید نسبت به کل کشور بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: 10 میلیون نفر در بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که یک میلیون و 200 هزار نفر از آنها مربوط به استان تهران بود.

 

محسنی بندپی اظهار کرد: در تبصره 18 در سال 97 حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تهران اختصاص یافت که طبق این اعتبار می بایست 111 هزار شغل در استان ایجاد شود.

 

استاندار تهران تصریح کرد: عملکرد پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نسبت به جلسه قبل تغییری نداشته است.

 

وی با اشاره به رشد تعاونی ها اظهار کرد: ما در رشد کمی و کیفی تعاونی ها ضعف داریم لذا به فرمانداران تکلیف کردیم که نسبت به تشکیل توسعه تعاونی های عمران شهرستان ها دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات در گروی تولید و اشتغال است، افزود: باید با راهکارهای علمی و تخصصی مشکلات استان تهران را حل کنیم و همچنین گام های کاربردی تری برداریم تا خروجی مطلوب تری داشته باشیم.

 

محسنی بندپی اظهار کرد: یکی دیگر از راه های حل مشکلات استان تهران توجه جدی و عملیاتی بر اجرای تمام و کمال اقتصاد مقاومتی است که باید اسباب و شرایط لازم را برای آن فراهم کنیم.

 

استاندار تهران بر لزوم فراهم سازی بستر لازم برای سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: باید اتاق بازرگانی و اداره اقتصاد دارایی استان تهران جلسات دوجانبه ای برگزار کنند تا شرایط برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شود.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی شاهرودی مجلس حماسه 9 دی 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت آیت الله شاهرودی خراسان جنوبي بیرجند محسنی بند پی استاندار تهران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح