Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ طمع دشمنان را بیشتر و توطئه آنها را تقویت کرد، گفت: محاصره های اقتصادی دشمنان بیشتر و علیه مردم و کشور جمهوری اسلامی موضع گیری هایی داشته و سفارت خود را تعطیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین گرامی داشت سالروز حماسه نهم دی ماه سال 88 امروز ( 9 دی ) با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار، مسئولان دستگاه قضایی، امنیتی، اداری، اقشار مختلف مردم بازار و بسیجیان در مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در این اجتماع بزرگ، امروز را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و انقلابی دانست و اظهار داشت: در این همایش بزرگ، نماد همدلی و وحدت به چشم می خورد.

 

وی با بیان اینکه این روز را می توان نماد وحدت نامید، گفت: کسانی بر طبل تفرقه کوفتند و مردم در 9 دی همه پیمان بستند و ثابت کردند از راه خدا و رسول خدا دست بر نمی دارند.

 

صادقی با اشاره به اینکه پیش از 9 دی عده ای نا آگاه و عده ای آگاه تلاش کردند صف واحد مردم ایران را درهم شکنند، اضافه کرد: گروه هایی در داخل و خارج طمع کردند تا از درون این انقلاب را از بین ببرند.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه یادآور شد: دشمنان انقلاب تلاش کردند انتخاباتی که با حضور 40 میلیون نفر برگزار شد و می توانست بهترین قوت این مردم باشد، خواستند به تفرقه، اختلاف و صف شکنی و زمینه ای برای کودتا تبدیل کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بعد از تلاشی هشت ماهه نقشه آنها در 9 دی نقش بر آب شد، اضافه کرد: تلاش کردند در این دوران به اوج اهدافشان برسند و آنها را به شیوه های مختلف بیان کردند.

 

صادقی ابراز داشت: ابتدا شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و به ترتیب سخت تر کردند و به درگیری خیابانی، آشوب و بر هم زدن امنیت مردم تبدیل شد.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: آنها تلاش کردند که صف واحد مردم ایران را درهم شکسته و با قشون کشی خیابانی با ادعای اینکه تقلب در انتخابات صورت گرفته، مردم را به خیابان ها بکشانند.

 

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه امکان جابجایی 13 میلیون رای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امکان جابجایی آرا در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و این موضوع در همه انتخابات ها به اثبات رسیده است.

 

صادقی با بیان اینکه آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند، اظهار داشت: ادعای واهی تقلب را همه می دانستند دروغی بیش نیست ولی برخی ساده لوحانه و برخی ها عامدانه پذیرفتند.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه تلاش ها در راستای از بین بردن ارزش های اسلامی و عدم پیروی از رهبری صورت می گرفت، تاکید کرد: کسانی در روز عاشورا جشن و پایکوبی کردند، چهره آنها آشکار و پرده های شبهه ناک کنار رفت و همه فهمیدند قصه چیست و هوشیار شدند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی ها که خواب نیمه سنگین داشتند بیدار شدند اما برخی ها هنوز خود را به خواب زده اند، یادآور شد: همان 40 میلیونی که رای دادند آمدند و در حماسه 9 دی شرکت کردند.

 

صادقی به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه «خدا می داند در دل ها چه می‌گذرد، از رهبری دینی تان پیروی کنید، از فتنه ای که دودش به چشم همه می رود بپرهیزید» اشاره و اضافه کرد: فتنه سال 88 خسارت ها و آسیب های بسیاری ایجاد، مایه قوت را به مایه خسارت تبدیل کرد و باعث شد ده ها قطعنامه علیه جمهوری اسلامی تشکیل شود.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه فتنه 88 طمع دشمنان را بیشتر و توطئه آنها را تقویت کرد، گفت: محاصره های اقتصادی دشمنان بیشتر و علیه مردم و کشور جمهوری اسلامی موضع گیری هایی داشته و سفارت خود را تعطیل کردند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه کسانی مایه قدرت را به مایه ضعف و فشار تبدیل و دود فتنه به چشم ملت ایران رفت، تصریح کرد: چرا برخی ها به دلیل هوای نفسانی، بی بصیرتی و ساده لوحی خود باید کاری کنند این مصیبت بر مردم پدید آید؟.

 

صادقی با اذعان به اینکه فتنه 88 فقط زیان نبود بلکه زمینه ای برای پاکسازی و خالص سازی شد، ابراز داشت: در گذشته چه کسی این کشور را به حساب می آورد؟ نه شاه پهلوی و نه هیج کشوری ایران را به حساب نمی آورد.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه به آیه ای از قرآن که می فرماید:« یاد بیاورید روزی را که ضعیف بودید و کسی از شما یادی نمی کرد، خدا برای شما ایمنی و مأوا ایجاد کرد و نعمت هایش را برای شما افزون کرد» اشاره کرد و گفت: باید شکرگذار نعمت هایی باشیم که خدا به ما داده و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در این مدت، نظام ما در ابعاد مختلف پیشرفت های بسیاری داشته است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید مواظبت کرد تا فتنه زده نشویم، اضافه کرد: عده ای فتنه گر و آگاه مردم را آگاهانه وارد میدان کردند، اما عده ای فتنه زده بودند آگاه نبودند و خواب بودند.

 

صادقی نظام جمهوری اسلامی ایران را امانت و فرصتی الهی از طرف خداوند به مردم دانست و یادآور شد: ما امانت دار خون شهدا، زحمت انبیاء و اولیای معصوم هستیم، این انقلاب به برکت خون اباعبدالله الحسین (علیه السلام) پیروز شد و توانست تا امروز همه توطئه ها و فتنه ها را خنثی و فرصت برای ارتقا پیدا کند.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه توطئه بنی صدر، جنگ تحمیلی، ترور مسئولان عالی و بلندپایه نظام، فتنه 88 و ... را از این جمله دانست و خاطرنشان کرد: مردم در فتنه سال 88 یاد گرفتند چگونه مدارا کنند، وقتی این میوه نارس رسید و وقت رسیدنش شد، مردم در 9 دی به دست خود میوه های رسیده را چیدند.

 

وی با بیان اینکه این نظام ناخالصی هایی داشته و در هر مرحله این ناخالصی ها کنار رفته، اذعان کرد: امروز از گذشته خالص تر هستیم و در آینده نیز خالص تر از امروز خواهیم شد .

 

صادقی از اینکه فتنه جدید در راه است سخن به میان آورد و اظهار داشت: انتظار نداریم دشمنان بیکار بمانند، زیرا کار دشمن فتنه بوده و بیش از اینکه در فضای حقیقی باشد، امروز در فضای مجازی است.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه ضمن تاکید بر اینکه باید مراقب فتنه های جدید باشیم، ادامه داد: دشمنان ما در این فضا زمینه فتنه سازی و شبهاتی را فراهم می کنند.

 

وی گفت: توصیه من به جوانان این است از این شبهات بپرهیزیم و به دنبال شبهات نرویم، زیرا شبهه اندازی کار منافقین است.

 

صادقی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم فتنه زده نشویم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: دیدیم و درس گرفتیم، مراقب سایر فتنه ها نیز باشیم، مراقبت کنیم اصول و سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند را دنبال کنیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی 9 دی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی آیت الله شاهرودی شاهرودی فتنه 88 مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس درگیری خیابانی آشوب معاون فرهنگی قوه قضائیه 9 دی فتنه 88 ارزش های اسلامی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی روز پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در جریان سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.
رییس قوه قضاییه در سی‌اُمین سفر استانی خود و در راس هیئت عالی قضایی، شامگاه چهارشنبه وارد بندرعباس شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب داده‌اند.

در جریان این سفر، رییس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است