Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@03:24:55 GMT

مسی-نیوولز؛ رویای تو، امید ماست!

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۴۸۹۱

مسی-نیوولز؛ رویای تو، امید ماست!

لیونل مسی و خانواده برای کریسمس تنها یک مقصد مشخص دارند؛ آن‌ مقصد هم ایبیزا، لس‌آنجلس یا مونته‌کارلو نیست.

این بازیکن آرژانتینی از 13سالگی در بارسلونا زندگی کرده است اما هر کریسمس، او و خانواده‌اش به شهر زادگاهش، روزاریو برمی‌گردند. امسال هم مانند هر سال، آنها به این شهر رفتند تا تعطیلات کریسمس را در آنجا سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانواده مسی سوار بر هواپیمای شخصی او به روزاریو رفتند. آنها لوییس سوارس و خانواده‌اش را هم سوار هواپیما کردند و آنها را در اروگوئه پیاده کردند و خودشان یکشنبه صبح به روزاریو رسیدند.

 

 

 


خوردن غذای آرژانتینی - ایتالیایی، درست کردن کباب و نوشیدن فنجان‌های زیادی از دمنوش ماته بی‌تردید در برنامه‌های مسی جای دارد.
بازگشت خانواده مسی به شهر روزاریو چیزی است که برای اهالی شهر و رسانه‌های محلی بسیار آشناست. این خانواده اصلا اهل رسانه‌ها نیستند و همه چیز را خصوصی نگه می‌دارند، معمولا هم همه آنها را تنها می‌گذارند و کاری به آنها ندارند.


این بازیکن که پنج‌بار توپ طلا را فتح کرده حالا 31 سال دارد. همیشه در شهر، صحبت از بازگشت مسی به روزاریو مطرح بوده است، به‌ویژه در میان طرفداران تیم نیوولز اولدبویز، حالا که سن مسی بیشتر شده هم این صحبت‌ها شدت گرفته است. طرفداران رویای این را دارند که مسی روزی با پیراهن نیوولز در سطح بزرگسالان بازی کند.

 

 

 


مسی هم همیشه گفته رویایش این است که روزی برای نیوولز بازی کند؛ باشگاهی که طرفدارش است و در نوجوانی با خانواده‌اش به تماشای بازی‌هایش می‌رفت. مسی در سال 2016 به یک برنامه تلویزیونی آرژانتینی گفت: «من عاشق بازگشت هستم. این چیزی است که همیشه در ذهنم دارم چون رویایم از کودکی بوده است. روشن است که زندگی من تغییر کرد و به سمت دیگری رفت اما من از این بابت افسوس نمی‌خورم. این چیزی است که همیشه به فکرش بوده‌ام. من می‌خواهم در فوتبال آرژانتین بازی کنم و در نیوولز حضور داشته باشم؛ جایی که در آن رشد کردم.»
در ماه مه بود که نیوولز ویدئویی منتشر کرد که در آن، مسی از علاقه‌اش به بازگشت به این باشگاه گفت. اینکه مسی پیراهن قرمز و سیاه نیوولز را به تن کند، تصویری است که باشگاه بسیار امید دارد روزی به حقیقت بپیوندد.

 

 

 


سباستین پراتا، مدیر ورزشی باشگاه نیوولز گفته دلیل این رویا این است که خود مسی بارها گفته می‌خواهد باز هم برای نیوولز بازی کند: «هر روز ما دوست داریم که این اتفاق بیفتد. چیزی که باعث می‌شود رویای آن را داشته باشیم و شوق و ذوقش را پیدا کنیم، حرف‌ها و آرزوهای خود ما نیست، بلکه این است که خود او این حرف‌ها را می‌زند.»


پراتا البته می‌گوید که بازگشت مسی به باشگاه - به جایی که در کودکی در آن درخشید و اگر بارسلونا به خانواده او قول نداده بود که هزینه درمان اختلال هورمون رشد او را فراهم کند، احتمالا در آن باشگاه می‌ماند– پیچیده است ولی به این آسانی امکان‌پذیر نیست. او می‌گوید: «اگر به شما بگویم که داریم به برگرداندن مسی فکر می‌کنیم، متقلب هستم. برای باشگاه بسیار دشوار است که شرایط را به‌نحوی پیش ببرد که این اتفاق بیفتد، اما اگر مسی بگوید می‌خواهد به رویایش واقعیت ببخشد و برای نیوولز بازی کند، از او استقبال می‌کنیم. ما هر کاری که لازم باشد و بتوانیم را انجام می‌دهیم تا این انتقال انجام بپذیرد اما اوضاع به ما بستگی ندارد.»


پراتا با این حال امیدوار است که این انتقال انجام شود و مسی به زادگاهش برگردد، هرچند که همه چیز در دست خود این اسطوره فوتبال آرژانتین است: «ما بازیگران نقش دوم این فیلم هستیم و روشن است همانطور که سال‌ها می‌گذرند و بازگشت احتمالی مسی نزدیک‌تر می‌شود، شور و شوق در باشگاه و در شهر افزایش می‌یابد. من نمی‌توانم این را انکار کنم. ما ذوق این را داریم که روزی این اتفاق روی بدهد.»

 

 

 


طرفداران در پارک دلا ایندپندنسیا که ورزشگاه مارسلو بیلسای تیم نیوولز در داخل آن واقع شده است، با تمام وجود آرزو دارند مسی برگردد، به‌ویژه که نیوولز اوضاع نامساعدی دارد و نیاز شدیدی به تقویت روحیه دارد. این باشگاه در طول سال‌ها، بازیکنان و مربیان بسیاری را به دنیای فوتبال معرفی کرده است، مانند بیلسا، موریسیو پوچتینو، گابریل باتیستوتا، جراردو مارتینو و گابریل هاینتسه، اما آنها حالا از نظر مالی مشکل دارند و در جدول سوپرلیگ در خطر سقوط هستند.


طرفداران معمولا در مسابقات پلاکاردی را به ورزشگاه می‌آورند که روی آن نوشته شده است: «مسی: رویای تو امید ماست». نیازی به گفتن نیست که هر کسی که با باشگاه ارتباطی دارد خوشحال است که مسی گفته ممکن است روزی به این تیم برگردد. بسیاری می‌گویند بازگشت مسی به خانه شبیه به زمانی خواهد بود که دیه‌گو مارادونا در سال 1993 با نیوولز قرارداد امضا کرد. مارادونا در آن هنگام از سویا به این تیم پیوست و برای این تیم تنها پنج بازی در لیگ انجام داد، هر چند انتقال او در هر حال سروصدای فراوانی به پا کرد.

 

 

 


لوکاس ویتانتونیو، خبرنگار لا کاپیتال ده‌روساریو می‌گوید: «این انتقال غیرممکن نیست. شاید دشوار باشد، شاید دور به نظر برسد، اما بر این باورم که او روزی برای این باشگاه به میدان خواهد رفت و پیراهنش را خواهد پوشید. آن روزی که این کار را بکند، روزاریو بار دیگر در صدر اخبار جهان قرار خواهد گرفت، مانند زمانی که مارادونا آمد تا برای نیوولز بازی کند.»
سانتیاگو بارالدی، یک طرفدار نیوولز که خبرنگاری محلی هم هست، خوشبینی کمتری دارد. او به این اشاره کرده که باشگاه از نظر مالی اوضاع خوبی ندارد و در بحران است: «باشگاه از نظر اقتصادی شرایط بدی را تجربه می‌کند. برای اینکه او بیاید باید جو مناسبی بر باشگاه حکمفرما باشد، اما امروز چنین جوی در نیوولز وجود ندارد.»
در کافه باشگاه نیوولز به نام «لا ویسرا» که در مجاورت ورزشگاه واقع شده، روی پادری‌ها تصویر چهره تاتا مارتینو، بیلسا و مسی نقش بسته است. مسی هرگز برای تیم اصلی باشگاه بازی نکرده اما جایگاهش در کنار اسطوره‌های نیوولز محفوظ است.


اما بیرون از باشگاه و در داخل شهر، کمتر نشانه‌ای از این وجود دارد که بهترین بازیکن تاریخ، اهل روزاریو است. این شهر در 305 کیلومتری بوئنوس‌آیرس واقع شده است و در این شهر کمتر از یک میلیون نفر زندگی می‌کنند.

 

 

 


در محله‌ای که مسی در آن زاده شده، در جنوب روزاریو، رنگ‌های آبی و زرد تیم روزاریو سنترال بیشتر از رنگ‌های نیوولز به چشم می‌خورند. هیچ تابلو یا نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این ستاره بارسا اینجا متولد شده است. تنها زمانی که وارد خیابان زادگاه مسی می‌شوید می‌توانید نقاشی‌های دیواری‌ای را ببینید که از مسی کشیده شده است. بسیاری از این نقاشی‌ها پیش از جام جهانی اخیر به تصویر کشیده شده‌اند. حضور در این خیابان حس غریبی دارد، چراکه در اینجا بود که فوتبال مسی نابغه شروع کرد به شکل گرفتن.
بر روی سنگفرش‌های خیابان‌ها عدد 10 نقش بسته است. روی دیوار مدرسه جنرال لاس هراس که مسی در آن درس خواند، تصویر مسی نقاشی شده است اما همین و بس. این تا حد زیادی با روحیه مسی سازگار است که محله و شهر زادگاه او نتوانسته‌اند از بزرگ‌ترین فردی که به دنیا معرفی کرده‌اند نهایت استفاده را ببرند. این بر خلاف کریستیانو رونالدو است که در مادیرا یک موزه و یک فرودگاه به نامش است.


در روزهای پیش رو، مسی سوار بر جت اختصاصی‌اش به بارسلونا برمی‌گردد تا برای دیدار 6 ژانویه (16 دی‌) در خانه ختافه آماده باشد، اما برای طرفداران نیوولز و برای کل باشگاه، رویای دیدن این اسطوره چپ‌پا در پیراهن باشگاه، در یک بازی در دسته اول فوتبال آرژانتین کاملا زنده است.


منبع: ESPN

بارسلونا لیونل مسی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!

سرمربی تیم فوتبال امید مقاومت بسیج گفت که در مسابقات رده‌های پایه گاهی اوقات تماشاگران با سلاح سرد در ورزشگاه حاضر می‌شوند. - اخبار ورزشی -

محمد برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعلیق تمامی مسابقات لیگ 2 تهران بعد از ضرب و شتم داور اظهار داشت: هر چقدر از لیگ برتر فاصله می‌گیرید، مسائل عجیب و غریب در فوتبال ما بیشتر می‌شود. 10 سال است که بدون وقفه در سطح پایه کار می‌کنم و 20 مورد از چنین مواردی جلوی چشمم اتفاق افتاده است. واقعاً لازم است که هیئت فوتبال تهران، کمیته داوران و مراجع ذیصلاح به مسئله ورود و با آموزش، توجه و تنبیهات مناسب از چنین موضوعاتی پیشگیری کنند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

وی افزود: داوران جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند و اکثریت آنها بسیار خوب کار می‌کنند اما باید به بحث داوری رسیدگی شود. بعضی داوران خیلی مغرضانه سوت می‌زنند. ما در تیم امید مقاومت بسیج بارها از بحث داوری لطمه دیدیم با اینکه بیشتر داوران انسان‌های شریف و زحمتکشی هستند. برخی اشتباهات غیرقابل اجتناب است؛ اما داوری نباید مغرضانه صورت بگیرد. حضور ناظران ویژه داوری، افزایش آموزش‌ها و حقوق داوران به ما کمک خواهد کرد. ضربان قلب بازیکنان جوان بالا است و اگر داور 4 صحنه اشتباه سوت بزند، امکان بروز رفتاری خارج از شأن وجود دارد. تیم‌ها و مربیان باید از نظر روحی- روانی روی تیم خودشان کار کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج عنوان کرد: گاهی اوقات خانواده‌ها و طرفداران تیم‌ها روی سکوها مستقر می‌شوند و بعد از بروز احساسات و عواطف‌شان نسبت به بازیکنان تیم‌ رقیب، شاهد درگیری‌های بسیار شدید هستیم. این موارد کم نیست. با این تدبیر که محل استقرار تماشاگران میزبان و میهمان جدا باشد، خیلی از حواشی کاهش پیدا می‌کند. قبل از ورود به فضای زمین مسابقه حتماً وسایل همراه افراد چک شود.

برزگر یادآور شد: بعضی اوقات افرادی که شرایط مناسبی ندارند و به همراه خود وسایل غیرمجاز  و سلاح سرد مانند قمه و... همراه دارند روی سکوها مستقر می‌شوند و داوران را تهدید می‌کنند. مثلاً می‌گویند بعد از مسابقه همدیگر را می‌بینیم. خواه یا ناخواه داور از این جهت تحت فشار روحی- روانی قرار می‌گیرد و روی قضاوتش تأثیرگذار خواهد بود. داوری که قرار است مبلغ معینی حقوق دریافت کند با خود فکر می‌کند مگر می‌خواهم چقدر حقوق بگیرم که عضوی از بدنم ناقص شود. این موارد است که باید مراجع ذیصلاح به آنها رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که زیرساخت‌ها و محل برگزاری مسابقات سطوح پایین‌تر فوتبال چه میزان در شرایط روحی- روانی و بروز خشونت تأثیرگذار است، تصریح کرد: به این موضوع هم باید توجه‌ای ویژه‌ شود. یکی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات در میان کوره‌های آجرپزی و زمین واقع در پارک قرار دارد. هر تماشاگری با هر نوع برخوردی می‌تواند از پشت فنس‌ها شاهد بازی باشد. چنین مسائلی قطعاً تأثیر منفی دارد و زمینه بروز خشونت را فراهم می‌آورد. در بعضی ورزشگاه‌ها فاصله رختکن تا زمین زیاد است و اگر بخواهند به راحتی می‌توانند به داوران و اعضای تیم‌ها صدمه بزنند. بنابراین باید در کنار افسران امنیتی کنار زمین، از نیروهای انتظامی روی سکوها و اطراف ورزشگاه هم به خوبی بهره‌ برد.

سرمربی تیم امید مقاومت بسیج گفت: این مسائل زیرساختی را به مسئولان منتقل کردیم؛ اما می‌گویند چون تعداد تیم‌ها زیاد و زمین برگزاری مسابقات کم است. لزومی ندارد که این حجم بازی با این تعداد سهمیه برگزار شود. باید امتیازات باشگاه کمتری به افراد فروخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استتار محروم پرسپولیس در ورزشگاه دوران جوانی
  • بن غفیر: حماس در حال بازی دادن ماست
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • نکونام: ما همه تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • نکونام: تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!
  • رجب‌زاده: ۳ امتیاز بازی با استقلال ملاثانی حق ماست