Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@00:03:45 GMT

کشف راز تکثیر دی ان ای بعد از نیم قرن

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۹۰۸۶

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلوریست، در سال 1950 دانشمندان برای اولین بار از تکثیر دی ان ای ها مطلع شدند و این پدیده را کشف کردند. اما تا به امروز قوانین حاکم بر نحوه تکثیر دی ان ای ها را کشف نکرده بودند. اما حالا بعد از نیم قرن آنها از این راز پرده گشایی کرده اند.

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا می گویند آنها نقاط خاصی در مولکول های دی ان ای را که وظیفه کنترل پدیده تکثیر دی ان ای را بر عهده دارند، شناسایی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در این مورد گفته اند: این امر تا به امروز یک راز باقی مانده بود. اما سرانجام جزئیات تکثیر سلولی و دی ان ای ها شناسایی شده اند. این امر می تواند حتی به درک بهتر نحوه انتقال بیماری های پیچیده به انسان و تشدید بیماری ها در هر انسان کمک کند.

محققان برای کشف نقاط کنترل کننده تکثیر دی ان ای تصاویر سه بعدی از آن را با بالاترین کیفیت ممکن تهیه کردند و مولکول های عامل تکثیر را کشف کردند. آنها از فناوری پیشرفته ویرایش ژن یا CRISPR هم به منظور حذف زوائد گمراه کننده استفاده کردند. در نهایت سه نقطه کلیدی موثر برای تکثیر دی ان ای شناسایی شد که حذف آنها از رشد دی ان ای جلوگیری می کند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: باشکایت تعدادی از زنان کهنسال مبنی بر سرقت طلاجات آنان توسط فردی ناشناس بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.


سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به اینکه این سارق با فریب مالباختگان پس از سرقت طلا به سرعت محل را ترک می‌کرد افزود: با شناسایی این سارق، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


وی گفت: این متهم سارق به ۱۱فقره سرقت طلا جات از زنان کهنسال و کم توان اعتراف کرد که با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • اعلام خبر شناسایی پیکر شهید عباس رمضانی
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • کشف پیکر مطهر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • شناسایی پیکر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • شناسایی پیکر یک شهید پس از ۴۰سال
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال