Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عدم وابستگی به دنیا به خاطر قلب سلیم آیت الله هاشمی شاهرودی بود، گفت: ایشان دارای زهد و تقوا بود و برای تحکیم مبانی دین و شریعت و تشیع گام برمی داشت. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی که توسط آیت الله العظمی سید محمد شاهرودی مرجع تقلید شیعیان در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان می‌خواهد در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارد باید قلب سلیم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خاندان آیت الله شاهرودی همه دارای قلب سلیم هستند، افزود: آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی پدر آیت الله العظمی سید محمد شاهرودی مرجع تقلید شیعیان پایه گذار بسیاری از امور خیر بودند و زعامت حوزه علمیه نجف را برعهده داشتند و بسیار خدوم بودند و با رژیم بعث مبارزه کردند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: خانواده شاهرودی اهل علم و جهاد هستند، آیت الله العظمی سید محمد شاهرودی مرجع تقلید شیعیان عالمی فقیه و با تقوا هستند و وجودشان برای حوزه علمیه و شهر مقدس قم برکت است.

مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در قم برگزار می‌شود‌مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در قم به روایت تصویر

میردامادی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: این عالم دینی دارای قلب سلیم بود، قلبی که در آن حب و محبت به دنیا و وابستگی به آن وجود نداشت.

وی تصریح کرد: زهد یعنی انسان نسبت به داشته‌هایش توجهی نکند، آیت الله هاشمی شاهرودی با علم و فقاهتی که داشت هیچ گاه علم خود را به رخ نکشید و به دنیا وابستگی نداشت.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در زمینه علم آموزی کوشا بود و به یک معنا خود را وقف علم کرده بود و از شاگردان آیت الله خویی و صدر و امام راحل بود، شهید صدر برای کسی اجازه اجتهاد نمی نوشت اما نامه ای در تایید اجتهاد مرحوم هاشمی شاهرودی نوشت.

میردامادی با بیان اینکه عدم وابستگی به دنیا به خاطر قلب سلیم آیت الله هاشمی شاهرودی بود، گفت: ایشان دارای زهد و تقوا بود و برای تحکیم مبانی دین و شریعت و تشیع گام برمی داشت.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه عبد بودند. شهید مطهری قابلیت هایی داشتند که امام راحل ایشان را استاد شهید می نامیدند و علامه در رسای ایشان اشک ریختند. ایشان برای رسیدن به قله های باور خود بسیار تلاش و کوشش کردند.

وی افزود: مرحوم شهید مطهری از استادان خوبی برخوردار بودند که نشان می دهد اگر یک فرد مستعد در مسیر استادان دلسوز قرار بگیرد می تواند همچون علامه شهید مطهری رشد کند. بسیاری استعداد، انگیزه و امکانات داشتند اما در مسیر تعالی استاد خوب نصیب آنها نشد و به جایی که باید نرسیدند اما مرحوم شهید مطهری از کسانی بودند که خداوند متعال درباره رفیق، استاد و محیط خوب به ایشان تفضل کردند. ایشان در فقه شاگردی آیت الله بروجردی و مرحوم امام راحل و در فلسفه، حکمت و معارف شاگردی مرحوم علامه طباطبایی را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: مرحوم شهید مطهری در شرایطی رشد کردند که شاید اگر ما در آن قرار بگیریم آنگونه نشویم. علت اینکه ایشان به تهران می آیند این بود که در کشور حزب توده، جریانات کمونیستی و سوسیالیستی آغاز به کار کرده بودند و شبهه به دین و مذهب وارد می کردند، زمانی که دین در دانشگاه ها افیون جامعه محسوب می شد مرحوم مطهری کرسی طرفداری از دین را بلند کردند. استفاده از نیروهای مومن و متدین در دانشگاه یکی از کارهای مطهری بود. ایشان با شهامت و رشادت از دین در دانشگاه سخن گفتند واز حکمت و فلسفه دفاع داشتند، ایشان حتی در حوزه های علمیه یکی از اصول و استوانه های دفاع از حکمت و فلسفه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشوربا بیان اینکه یکی از خصوصیان ایشان بیگانه نبودن با علوم روز بود. عنوان کرد: ایشان در خط مقدم آگاهی از علوم روز قرار داشتند. اسلام و شیعه دنبال استادانی است که در هر عرصه ای بتوانند شبهات مردم را پاسخ بدهند و اجازه ندهند که شیاطین مردم را به گمراهی بکشند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیشترین هجمه و حمله نسبت به دین وجود دارد پس باید بتوانیم شبهات را به خوبی پاسخ دهیم. امروز بسیاری از نهادها در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند انتظار است که از شما طلاب کسانی همچون شهید مطهری تربیت شوند و به جامعه دینی خدمت کنند. فرصت ها بسیار کم است. نقش ما به عنوان نهاد تعلیم و تربیت که اساسی ترین نهاد پس از خانواده است در این است که با قدرت تلاش کنیم که آسیب های فرهنگی دشمن بر جامعه ما بسیار کمتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب خواهر باید به طلبه بودن خود و سربازی برای امام زمان افتخار کنند، طلاب تا می توانند با قرآن و احادیث اهل بیت انس داشته باشند که علم و و آگاهی آنها نسبت به علوم دینی افزایش یافته و با قدرت و آگاهی کامل دین را در جامعه ترویج دهند، طبق آیات قرآن کریم علم آموزی حد یقف ندارد.

کد خبر 6093775 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟