Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همه چیز برای بازگشایی رسمی پیست بین المللی اسکی دیزین فراهم است. وسیعترین پیست اسکی خاورمیانه که البته ابهاماتی در خصوص استاندارد قله آن وجود دارد.

صرف نظر از بحث استاندارد داخلی پیست اسکی دیزین موضوع مهم دیگر راه های رسیدن به این پیست است که یکی از دو راه آن جاده قدیمی شمشک به دیزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده ای که علیرغم تلاش های بسیار هنوز به ایمنی مطلوب نرسیده و در فصل سرما همواره ریسک خطر بالایی دارد.

مدتی پیش احمد بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات در نامه ای به مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران از غیرایمن بودن این جاده و خطرات موجود از جمله احتمال سقوط بهمن و سنگ‌های معلق خبر داده بود. جاده شمشک به دیزین مدتی با همین اخطارها مسدود ماند تا جلسات آشکار و نهان مسئولان پیست اسکی، استانداری و شورای تامین موجب بازگشایی مجدد این جاده بحث برانگیز شد.

بیگدلی رئیس اداره راه اندازی و حمل و نقل شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پرونده این جاده در حال بررسی است. فعلا به صورت موقت بازگشایی شده است اما در مواقع خطرساز و بارش برف مسدود می شود.

شانه خالی کردن مسئولان پیش از حوادث احتمالی خطرناک
اگچه سولقانی مدیر پیست بین المللی دیزین نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اعلام کرد که در روزهای بارش برف و احتمال خطر مثل روز جمعه هفته گذشته جاده بسته می شود، ولی بازگشایی محور شمشک به دیزین حتی از سوی راهنمایی و رانندگی هم تایید نشده است.

یگان عملیات کنترل ترافیک بزرگراه های کشور اواخر آذرماه در نامه ای به اداره راهداری و حمل و نقل شمیرانات اعلام کرده است که ایمنی جاده مذکور به هیچ وجه مورد تایید نیست و کلیه تعهدات حقوقی، کیفری و مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده بهره بردار پیست دیزین و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

با این حساب یا جاده شمشک به دیزین غیر ایمن و خطرناک است که باید تا زمان رفع همه موارد خطرساز مسدود شود و یا استاندارد و ایمن است که البته این همه بروکراسی و شانه خالی کردن های متوالی خود گویای چیزی غیر از آن است.

کد خبر 4499351

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکی پیست دیزین فدراسیون اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

یوسف بنی اسدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اینک بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

او افزود: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه‌های تیوان و "کبکان" را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

بنی اسدی بیان کرد: هم اکنون وضعیت جوی در سایر راه‌های استان به صورت نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد گزارش شده و تردد به صورت عادی و روان در این مسیر‌ها جریان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند