Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:51:27 GMT

کشف ذخایر مواد معدنی کمیاب در سواحل ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۰۳۷۲

کشف ذخایر مواد معدنی کمیاب در سواحل ژاپن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساینس آلرت، ذخایر معدنی شناسایی شده مشتمل بر ۱۶ میلیون تن انواع فلزات ارزشمند هستند. مواد یادشده برای تولید محصولاتی بسیار متنوع اعم از گوشی های هوشمند، باتری های لیتیومی، محصولات برقی و غیره کاربرد دارند.

فلزات یادشده عمدتا در لایه های بسیار درونی زمین و به شکلی پراکنده قرار گرفته اند و همین مساله باعث شده که استخراج آنها در بسیاری از نقاط جهان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز چین بخش اعظم ذخایر معدنی این نوع فلزات گرانبها که استخراج آنها مقرون به صرفه است را در کنترل خود داشت. همین مساله باعث شده بود تا بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ژاپن برای تولید محصولات الکترونیکی به چین وابسته باشند و قیمت های تحمیلی این کشور را بپذیرند.

اما کشف جدید در ژاپن شرایط را به نفع این کشور تغییر داده است. به عنوان مثال ذخایر فلز ایتریم کشف شده نیاز جهان را برای ۷۸۰ سال برطرف می کند. این رقم در مورد فلزات دیسپروزیم ، یوروپیم و تربیوم به ترتیب ۷۳۰، ۶۲۰ و ۴۲۰ سال است.

ذخایر شناسایی شده در جزیره مینامیتوری در ۱۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی توکیو قرار دارند و ژاپن قصد دارد به سرعت فعالیت های خود را برای استخراج ذخایر معدنی مذکور آغاز کند. چین قبلا در سال ۲۰۱۰ با کاهش ده درصدی استخراج و صادرات فلزات مشابه باعث افزایش قابل توجه قیمت آنها در بازارهای جهانی شده بود.

کد خبر 4499812

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ژاپن صنایع فلزی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستا‌های فاروج دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آن‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل