Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:22:19 GMT

40 قلم انواع دارو در هلال احمر تولید می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۰۸۷۷

40 قلم انواع دارو در هلال احمر تولید می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت داروسازی سها سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، از تولید 40 قلم انواع دارو در اشکال مختلف فرآورده های دارویی در این شرکت خبر داد.

کامران یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: این فرآورده های دارویی در اشکال مختلف قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شرکت داروسازی سها به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر با آرمان «سلامت همه انسان ها» رسالت خویش را تولید و عرضه فرآورده های دارویی انسانی با بهره گیری از فناوری روز دنیا می داند و از مجهزترین سایت های داروسازی با بالاترین استانداردهای GMP دارویی در کشور و حتی منطقه استفاده می کند.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها توضیح داد: جهت گیری و سیاستگذاری این شرکت بر این اساس است که وابستگی به داروهای خارجی را برطرف کند تا بتواند داروهای مورد نیاز بیماران خاص مانند بیماران اعصاب و روان، دیابتی، قلبی وعروقی، گوارشی و نظایر آن را با هزینه های پایین تأمین کند.
یوسفی در پاسخ به این سوال که مهمترین محصولات تولیدی شرکت داروسازی سها چیست، گفت: راهبردی ترین محصولات این شرکت داروهای هورمونی «فیناستراید» در 2 دوز یک میلی گرم و پنج میلی گرم برای درمان ریزش مو در مردان در دوز پایین و برای درمان سرطان در دوز بالا است که در تولید این دارو لیدر بازار هستیم و 80 درصد بازار دارویی کشور را پوشش می دهیم. 
یوسفی ادامه داد: دومین داروی تولیدی این شرکت «سولامر» (Renalive) است که برای درمان بیمارانی که کمبود کارکرد کلیه دارند و به مرحله دیالیز می رسند، استفاده می شود که تقریبا سه سالی است که در تولید این دارو وارد بازار دارویی شده ایم و با تولید این دارو کشور را از واردات آن از خارج بی نیاز کرده ایم. 
وی اضافه کرد: سومین داروی راهبردی تولیدی شرکت داروسازی سها از گروه داروهای مخدر و شامل «شربت متادون 25 میلی گرم»،«قرص بوپرونورفین 2 میلی گرم» و «شربت اوپیوم» است که در دسته بندی داروهای مخدر قرار می گیرند. در تولید این داروهای درمان اعتیاد این اعتماد و اطمینان از سوی سیستم نظارتی و دولتی به مجموعه هلال احمر وجود داشته که تولید این مواد حساس را به ما بسپارند که آنها را تبدیل به محصولات دارویی کرده و به مراکز (دانشگاه های علوم پزشکی) تحویل می دهیم.
یوسفی در پاسخ به این سوال که چه تعداد شربت متادون در شرکت داروسازی سها تولید می شود، افزود: مواد اولیه تولیدی شربت متادون به صورت سهمیه ای تعیین می شود و بر اساس ظرفیت تولیدی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سهمیه سال 97 نیز برای تولید شربت متادون در شرکت داروسازی سها 2 هزار کیلوگرم تعیین شده است، گفت: تا این لحظه سهمیه این شرکت در سال 97 برای تولید شربت متادون به ما تحویل نشده و فقط همان 300 کیلوگرمی را که مربوط به سال گذشته بوده، دریافت کرده ایم.
مدیرعامل شرکت داروسازی سها در پاسخ به این سوال که با دریافت 2 هزار کیلوگرم ماده مؤثر متادون توانمندی تولید روزانه چه تعداد شربت متادون را در شرکت داروسازی سها دارید، افزود: ما تقریبا توانمندی تولید روزانه 2 بچ از این شربت را در داروسازی سها داریم که هر بچ متادون به 20 کیلوگرم ماده مؤثره نیاز دارد.
یوسفی با اشاره به تولید آنتی بیوتیک ها در این شرکت داروسازی وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر افزود: در سال های گذشته تلاش زیادی کردیم که سبدی از آنتی بیوتیک های مختلف شامل 10 قلم آنتی بیوتیک از جمله «سوسپانسیون مترونیدازول»، «قرص آزیترومایسین»، «قرص افلوکساسین»، «قرص جمی فلوکساسین»،«قرص سیپروفلوکساسین» و « قرص موکسی فلوکساسین» را که برخی به صورت انحصاری و برخی از سوی شرکت های دیگر ساخته می شد، تولید کنیم که عمده این آنتی بیوتیک های قوی برای طیف وسیعی از بیماری های عفونی قابلیت استفاده دارند. 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از این دست داروهای تولیدی در این شرکت آنتی بیوتیک «موکسی فلوکساسین» است که در درمان عفونت های ناشی از باکتری ها به ویژه عفونت های باکتریایی پوست، سینوس ها، ریه ها و معده استفاده می شود. 
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است. 
اجتمام**7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر 40 قلم دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (داروهای OTC) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای داروهایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می باشد و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه داروهای OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌ شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران