Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سگ‌های زنده یاب هلال احمر که توانایی آن در مقایسه با دستگاه‌های زنده یاب برتری دارد توانسته در بیشتر عملیات جستجو و نجات با موفقیت عمل کند و در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی کمک‌رسان امدادرسان باشد.

 اسماعیل اسکندری رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سگ‌های زنده‌یاب اظهار کرد: سازمان امداد و نجات آموزش نگهداری سگ‌های تجسس را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و هم اکنون ۸۰ قلاده سگ زنده یاب در وقوع حوادث به کار گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس  در ایران با بیان اینکه در استان تهران ۸ قلاده سگ تجسس وجود دارد، بیان کرد: در هر استان هم دو قلاده سگ وجود دارد و از مابقی آنها در سازمان امداد و نجات به منظور پشتیبانی حوادث نگهداری می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه سالیانه به طور متوسط ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ‌های زنده یاب صورت می‌گیرد، گفت: براساس آمار به دست آمده در سال‌های ۹۴ و ۹۵ سگ‌های زنده یاب جمعیت هلال احمر ۳۰۰ عملیات موفق داشته‌اند که در این عملیات  ۳۰۰ گم شده به زندگی خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه مربی سگ‌های تجسس در  آلمان آموزش‌های لازم را دیده اند، بیان کرد: علمی که در ایران برای آموزش سگ‌های تجسس به کار گرفته می‌شود علم روز دنیا و مهد آن کشور آلمان است و هر آنچه که در این کشور در خصوص سگ‌های زنده یاب اتفاق می‌افتاد، در ایران نیز همانگونه است.

 رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس خاطرنشان کرد: سگ‌های تجسس در کشور اروپایی تعدادشان زیاد است و آن‌ها توانایی دارند به طور تخصصی در هر کاری فعالیت داشته باشند، اما در ایران به دلیل محدود بودن تعداد این سگ‌ها تمام تخصص‌ها به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جشن قهرمانی احتمالی رئال در لالیگا مطرح شده است. 

رئال که فردا ساعت 17:45 به وقت تهران برابر کادیز بازی دارد، باید سه امتیاز را بگیرد و منتظر باشد بارسا در زمین خیرونا (ساعت 20) امتیاز از دست بدهد. در این صورت قهرمانی 36 رئال قطعی می‌شود.

با این حال مشخص نبود رئال مادرید در میدان معروف سیلبس جشن قهرمانی سنتی خود را برگزار می‌کند یا خیر چرا که چهارشنبه بعد بازی حساس برگشت با بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در پیش است و از سوی دیگر فاصله زمانی تا بازی بارسا-خیرونا نیز مشکل ساز است.

مارکا نوشته است که باشگاه تصمیم گرفته در صورت قطعی شدن قهرمانی نیز جشنی در میدان سیبلس برگزار نشود و به این ترتیب بازیکنان بعد از اتمام بازی با کادیز راهی منزل خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • قطعی: رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌