Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ناجی پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه آمار نقش مهمی در برنامه‌ریزی دارد چراکه بدون داشتن آمار صحیح و دقیق نمی‌توان در مسیر توسعه گام نهاد، تأکید کرد: آمار اساس برنامه‌ریزی است و این امر باید مدنظر مسئولان ادارات استان باشد از سوی دیگر باید گفت توفیق ادارات دولتی در سایه استحصال آمار درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اهمیت آمار حیاتی در ارزیابی میزان توفیق یا عدم توفیق اداره جامعه برجسته محسوب می‌شود، بیان کرد: آمار حیاتی نشان می‌دهد که در مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح استان به چه شکل بوده و به چه سمتی حرکت می‌کند همچنین آمار به‌نوعی مرجع مراجعه برای سایر دستگاه‌ها و نهادهای برنامه‌ریز و اجرایی نیز محسوب می‌شود و لذا کمک می‌کند تا برنامه ریزان بدانند در چه بخش‌هایی نیاز است که بازنگری‌هایی صورت گیرد و در چه بخش‌های امتداد برنامه‌ها الزامی است.

معاون استاندار سمنان با طرح این پرسش که اگر در فرهنگ و جامعه فرهنگی ما تشویق به سنت حسنه ازدواج صورت می‌پذیرد، چرا باید سن ازدواج بالا رود؟، تأکید کرد: پاسخ به چنین سوا لاتی بدون داشتن آمار و اطلاعات تقریباً بیهوده است و لذا از دل آمار است که ما می‌توانیم پدیده‌های مشهود جامعه را بررسی کنیم.

ناجی بابیان اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید جسورانه و شجاعانه به میدان بیایند، موضوعات درون استان سمنان را ارزیابی کنند، ادامه داد: ما باید به این نقطه برسیم که از خود بپرسیم اگر رفتارهای اجتماعی و فردی‌مان منطبق بر آموزه‌های فرهنگی، دینی و ملی نیست، چه خلأهایی در سطح جامعه و یا ارگانی که مدیریت آن بر عهده ما است وجود دارد؟ لذا این امر سبب می‌شود تا به رفع کمبود ها دست یابیم.

وی با بیان اینکه آمار می بایست پس از بررسی در راختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد، بیان کرد: هر دستگاه با توجه به ماموریت خود در قالب برنامه و فعالیت یکپارچه افق جامعه را که حتما روشن و سرشار از امید است را ترسیم کند.

کد خبر 4500404

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان ثبت احوال سعید ناجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است