Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فراهانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار داشت: با اجرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رشد قابل قبولی داشته است و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حوزه سلامت از بخش های مهم است که دولت به آن توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت ۲.۶ دهم درصد تولید ناخالص ملی به حوزه درمان اختصاص می‌یافت و این شاخص هم اکنون به هشت درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تزریق منابع در قالب برنامه تحول سلامت از مطالبات به حق مردم است و این روش و مدل باید در کشور تداوم پیدا کند تا خدمات بهداشتی و درمانی در همه سطوح به راحتی قابل دسترسی بوده و ارایه خدمات و کیفیت آن بهبود یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کارنامه بخش سلامت طی ۴۰ سال اخیر در کشور درخشان است، افزود: برخی به ناحق عنوان «پول پاشی» در حوزه بهداشت و درمان را طرح موضوع کردند که این حرف نامبارکی است. چرا که زیر چتر مدیریت و صرف هزینه‌های مناسب، شاهد موفقیت های ماندگار در سال های اخیر در حوزه بهداشت و سلامت هستیم.

فراهانی عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان از حساسیت خاصی برخوردار است و هر حادثه کوچک در کانون توجه قرار می گیرد، بنابراین نیاز است که راهبردهای پیشگیری محور در این زمینه تقویت شود.

کد خبر 4500539

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه بهداشت و درمان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان