Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:29:13 GMT

بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان اردبیلی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۷۵۸۴

بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان اردبیلی آغاز شد

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل‌ گفت: بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان اردبیلی آغاز شد و از دانشگاهیان از بهمن ماه تا اردیبهشت سال آینده اعزام می‌شوند. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده بعد از ظهر امروز در دیداری با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تشریح برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در اردبیل اظهار داشت: تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‌ها یک اولویت اساسی است و در این زمینه نیاز است تمام متولیان و مسئولان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان در علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: اعزام همکاران دانشگاهی از بهمن‌ماه 97 تا اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهد بود که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است تا بتوانیم این برنامه‌ها را به شکل مناسب اجرا کنیم.

183 کاروان از زائران سمنانی به عتبات عالیات اعزام شدندمردم خراسان جنوبی 3 میلیارد تومان به عتبات عالیات کمک کردنداعلام عوارض خروج از کشور در سال 98 / جزئیات هزینه عوارض زائرین عتبات و حج

 مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل‌ گفت: ثبت نام کنندگان برای کسب اطلاع بیشتر به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به آدرس arums.nahad.ir مراجعه کنند و یا به دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مراجعه کنند تا در این زمینه اطلاعات را به طور کامل کسب کنند.

واحدی‌زاده از آغاز ثبت‌نام ازدواج دانشجویی نیز خبر داد و افزود: آخرین مهلت ثبت نام 30 دی ماه امسال است و نیاز است برگزاری چنین برنامه‌هایی با محور اهمیت و قدسیت ازدواج برای جوانان و الگوگیری از شخصیت‌های والامقامی همچون امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: ایجاد فضای مفرح و شاد با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در برگزاری این برنامه‌ها اولویت اساسی است و امیدواریم متولیان اجرایی با در نظر گرفتن تمامی ابعاد این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند تا خروجی مناسبی نیز برجای بگذارند و این موضوع در حال حاضر یک اولویت اساسی است.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده