Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مرکز آمار  ایران گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده به تفکیک استان در آذر ١٣٩٧ را منتشر کرد که جزییات آن به این شرح است:

کل خانوارها

در آذر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥١,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان  با ١.٧ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٧,٤ درصد می­باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٤٤.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٣٠.٩ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام  به طور متوسط ٧.٠ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان قم به طور متوسط ٦.٥ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به آذر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١٨.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٢١.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٤.٢ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در آذر ماه ٧.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٧ واحد درصد افزایش نشان می­دهد.

خانوارهای شهری

در آذر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥١,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان بوشهر با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با ١.٦ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٦,٩ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٤٤.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٣٠.٨ درصد) است، یعنی خانوارهای شهری ساکن استان ایلام به طور متوسط ٨.٠ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای شهری ساکن استان کرمان به طور متوسط ٦.١  درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به آذر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ١٨.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان  (٢١.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٤.٩ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در آذر ماه ٧.٠ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد افزایش نشان می­دهد.

خانوارهای روستایی

در آذر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٥,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­  قم با ٥,٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل  با ١.٤ درصد افزایش می باشد.

درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٩.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان کردستان (٤٧.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٣٢.٤ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان کردستان به طور متوسط  ٧.٧ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان کرمان به طور متوسط ٧.٥  درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به آذر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ١٨.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان چهارمحال وبختیاری (٢٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (١١.٩ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در آذر ماه ١٠.٢ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٩ واحد درصد افزایش نشان  می دهد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم استان کرمان تورم مرکز آمار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳