Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:31:45 GMT

توسعه صادراتی و موانع موجود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۲۱۷۷

توسعه صادراتی و موانع موجود

در این سرمقاله آمده است : از کل میزان صادرات کالا و خدمات در سطح جهان که هر روز از بیش از 180 کشور به سراسر دنیا صادر می شود، سهم کشور عزیز ما شاید در بهترین وضعیت به زیر نیم درصد برسد.کشوری که ظرفیت های فراوانی در تولید و صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی دارد.
کشوری که نزدیک ترین مرزها به کشورهای عربی مصرف کننده را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشوری در ساحل خلیج فارس و دریای عمان که آرزوی بزرگ کشورهایی چون روسیه و ترکیه است که راهی به آن داشته باشند. با این وجود نتوانسته ایم سهمی متناسب با این ظرفیت بی نظیر داشته باشیم.
برای توجیه و تشریح نرسیدن به توسعه شگرف صادراتی، موانع زیادی را مطرح می کنند، از ثابت نبودن نرخ ارز گرفته تا ناپایداری مشوق ها و روان نبودن پروسه گشایش اعتبار ارزی و غیره!
اما مهمتر از همه اینها، ایجاد بسترهای مناسب دیپلماسی و ارتباط موثر با کشورهای هدف است که واقعاً نیاز به بازنگری جدی در آن داریم. خصوصاً در کشورهای عربی که می توانند جولانگاه بازرگانان و بازاریابان ایرانی باشد. که می دانیم اینگونه نیست و روند صادرات ما همواره متناسب با روند تغییرات و تحولات دیپلماسی، تحت الشعاع قرار گرفته است.
ما واقعاً نیاز به ایجاد این بستر موثر داریم، بستری که می تواند صادرکننده را برای صدور بیشتر و تولید کننده کالا را برای تولید باکیفیت تر،ترغیب کند، بازار اشتغال را متحول کند، میزان خلاقیت را افزایش دهد و توسعه اقتصادی را رقم بزند. پیش به سوی این هدف!
7437/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جهان خلیج فارس روسیه کشورهای عربی نرخ ارز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ثقفی رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه نزدیک به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم اما هدف‌گذاری که در این حوزه صورت گرفته است ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم تا دو سال آینده محقق شود.

وی در رابطه با وضعیت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه بازار فرامرزی را از سال گذشته به صورت جدی دنبال کردیم. و اکنون به کشورهای همسایه اعم از کشورهای عربی، کشورهای شمالی و آمریکای جنوبی صادرات تجهیزات صنعت نفت را داریم اما تنها ۱۰ درصد ظرفیت است.

ادامه دارد…

کد خبر 6098086 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه