Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه حمزه، مسئول خانه قرآن حضرت زینب (س) شلمزار در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: خانه قرآن حضرت زینب (س) در سال 1393 با کسب مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و با 120 قرآن آموز و 7 استاد در یک ساختمان استیجاری فعالیت خود را آغاز کرد و همچنین با دریافت مجوز دیگری از مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه قم، فعالیت‌های آموزشی مؤثری را در بحث نهج‌البلاغه به انجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این خانه قرآن در سال‌های نخست فعالیت خود کارهای بزرگی انجام داد و از جمله، حدود 40 نفر از نونهالان و نوجوانان قرآن‌آموز به مدد آموزش‌های این مجموعه به حفظ 12 جزء یا 24 جزء و بعضا در مواردی حفظ کل قرآن نایل شدند.
حمزه با گلایه از نهادهای مسئول قرآنی، مهم‌ترین مشکل خانه‌های قرآنی را مسائل مالی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مراکز و خانه‌های قرآنی زیر بار مشکلات مالی دوام نیاورده و تعطیل شده‌اند.
وی افزود: به دلیل همین مشکلات مالی، فعالیت‌های خانه قرآن حضرت زینب (س) نیز تنها محدود به تشکیل جلسات حفظ بزرگسالان با 7 نفر قرآن‌آموز و روخوانی و روان‌خوانی با 10 نفر قرآن‌آموز و 2 استاد، در یک منزل شخصی شده که به‌ صورت خیریه در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.
مسئول خانه قرآن حضرت زینب (س) شلمزار با انتقاد از عدم توجه کافی مسئولین امر به حوزه ترویج و تبلیغ قرآنی تصریح کرد: در مدت چند سال فعالیت این خانه قرآن، بسیار پیش می‌آمد که برای مطالبه کمک مالی جهت اجرای برنامه‌ها 10 تا 15 بار به نهادهای ذیربط مراجعه و بدون پاسخ مساعد بازگشتیم.
حمزه تصریح کرد: مساعدت‌های مالی علی‌رغم مراجعات مکرر و نیز حضور کارشناسان گاه به‌صورت موردی اتفاق افتاده که کفاف نیازهای این مجموعه را نداده و علیرغم استعداد بالای کودکان و نوجوانان، متأسفانه این خانه قرآن ناچار به محدود کردن فعالیت‌هایش شده است.
وی ادامه داد: ایده اولیه این خانه قرآن به مدد جمعی از خواهران و با پیش‌بینی عملیاتی کردن طرح‌های متنوع جهت ترویج فرهنگ قرآنی و در تعامل و هماهنگی با برنامه‌های سازمان تبلیغات، شکل گرفت اما با گذشت زمان و مواجهه با مشکلات مالی عدیده، اکثر قریب به اتفاق از این طرح‌های خلاقانه به اجرا نرسید و یا ناتمام ماند.
حمزه با اشاره به برخی از این طرح‌ها گفت: دعوت از قاریان بین‌المللی و اجرای محافل و شب‌های قرآن، طرح حفظ 12 جزء و 15 جزء ویژه نونهالان و نوجوانان، اعلام همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری کلاس‌های صوت و لحن و تجوید و تلاش برای تعامل با سایر مراکز قرآنی شهر و استان، از جمله این طرح‌ها بود.
وی با اشاره به عملکرد موفق این خانه قرآن در اجرای یکی از این طرح‌ها، گفت: به حول و قوه الهی با اجرای مسابقه حفظ سوره یاسین ویژه تمامی سنین، 85 نفر از سنین مختلف، از جمله یک پدربزرگ 80 ساله، در این مسابقه شرکت و این سوره مبارکه را حفظ کردند.
حمزه در تشریح فعالیت‌های این خانه قرآن در خارج از موضوعات قرآنی گفت: برگزاری مراسم در مناسبت‌های گوناگون مذهبی، دعوت از قاریان استانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت و یا شب‌های قرآنی در محلات و در فضای باز، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این خانه قرآن در چندسال فعالیتش بوده است، برگزاری کلاس‌های طب اسلامی، خودشناسی، مهدویت و تربیت دینی با کسب فیض از محضر امام جمعه محترم شلمزار، از دیگر برنامه‌های این خانه قرآن است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری مشکلات مالی خانه های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار