Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:42:12 GMT

شناسایی پیکر شهید مدافع حرم مازندرانی با آزمایش DNA

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۸۴۰۱

شناسایی پیکر شهید مدافع حرم مازندرانی با آزمایش DNA

  به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه روابط عمومی سپاه کربلا در خصوص بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم علیرضا بریری آمده است: رجعت سرخ پیکر شهید والامقام علیرضا بریری از شهدای مدافع حرم استان مازندران یادآور تداوم نهضت مقاومت و مکتب سرخ عاشورایی است، همان مکتبی که از برکت آن انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی در اوج اقتدار ملی و امنیت پایدار است و شهید بریری ها پرورش یافته همین مکتب هستند که برای دفاع از حریم ولایت با نثار جان خویش در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ایستادند و لحظه ای دست از مقاومت نکشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید مدافع حرم علیرضا بریری در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ به همراه ۱۲ رزمنده غیور و دریادل لشکر ۲۵ کربلا از حماسه سازان خان طومان بود که با شجاعت و از خودگذشتگی موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و در قلب تاریخ ماندگار شد، پیکر مطهر شهید عزیز به دلایل شرایط خاص منطقه در زمره شهدای مفقود الاثر حماسه خان طومان قرار گرفت اما با استعانت از بی بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره(س) در جریان تفحص های اخیر در استان حلب در سوریه کشف و با انجام آزمایشات DNA احراز هویت شد و پس از ۳۲ ماه ظهر روز یکشنبه ۱۶ دی ماه به آغوش گرم خانواده شهید پرور استان مازندران باز خواهد گشت.

مراسم شب وداع این شهید بزرگوار بعد از نمازمغرب و عشاء روز یکشنبه ۱۶ دی ۹۷ در مصلی بزرگ شهرستان بابلسر انجام خواهد شد و تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ ساعت ۹ از مقابل سپاه شهرستان بابلسر به سمت امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان با حضور مردم ولایتمدار استان  برگزار می شود.

فلذا از امت شهید پرور و انقلابی مازندران بویژه مردم شریف بابلسر دعوت می شود با حضور درمراسم شب وداع و تشییع این شهیدگرانقدر ضمن پاسداشت مقام شامخ شهدای تاریخ ساز مدافع حرم که برای ادای تکلیف و با بصیرتی مثال زدنی در میدان مبارزه با فتنه بزرگ آمریکایی اسرائیلی در منطقه حاضر شدند و با خلق حماسه ای بی بدیل طومار فتنه گران را درهم پیچیدند،باردیگر جلوه ای از وحدت و تجدید بیعت با ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارند.

کد خبر 4501331

منبع: مهر

کلیدواژه: ساری سپاه کربلای مازندران شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با تلاش گروه‌های تفحص از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

پیکر مطهر این شهید والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

جزئیات بیشتر از مراسمات وداع و تشییع این شهید والامقام متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6093499

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • هویت ۲ شهید البرزی شناسایی شد
  • هویت دو شهید البرزی شناسایی شد
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد