Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:45:07 GMT

نصب ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۱۷۱۷

نصب ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی استان زنجان از نصب 90 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای استان زنجان با اعتبار 405 میلیون تومان با هدف حراست از عرصه‌های ملی و طبیعی و حفظ پوشش جنگلی خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی آرمیون در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه بدیهی است یکی از مهمترین اهداف سازمان جنگل‌‌ها و مراتع کشور حفاظت و حمایت از منابع طبیعی است اظهار کرد: در همین راستا اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در قالب طرحی تحت عنوان "حفاظت مشارکتی" در صدد حفاظت از منابع طبیعی برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: در سال جاری؛ در راستای اجرای پروژه حفاظت مشارکتی‌، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به منظور جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی‌، اقدام به جایگزینی آبگرمکن‌های خورشیدی به جای آبگرمکن‌های هیزمی کرده است.

آرمیون با اشاره به انتقال، نصب؛ راه‌اندازی و تحویل آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای هدف بیان کرد: برای تحقق این امر روستاها و خانوارهای واجد شرایط شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: با اجرای این پروژه مردم روستا از قطع ، جمع‌آوری و انبار و روشن کردن هیزم که دارای مشقت و سختی زیادی بوده آسوده شده و با استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی زندگی راحتی را تجربه خواهند کرد.

آرمیون خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز به هدف خود که حفاظت و حمایت  از منابع طبیعی بوده رسیده و همچنین همکاری و مشارکتی فی ما بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اهالی روستا به وجود آمده که در همه موارد حفاظت از منابع طبیعی با اداره همکاری می‌کنند.

این مسئول تعداد کل آبگرمکن‌های واگذار شده در سال جاری را 90 دستگاه با هزینه 405 میلیون تومان (از محل منابع سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور) اعلام کرد و گفت: در روستاهای کلکش و قلعه زنجان به ترتیب 20 و 34 دستگاه، روستاهای پرچینه، بندگاه و چرزه طارم به ترتیب 15، 5 و 5 دستگاه در روستای و نونان سلطانیه نیز 11 دستگاه واگذار شده که هزینه هر دستگاه آبگرمکن خورشیدی 4 میلیون تومان و هزینه‌های حمل و نقل و  نصب 500 هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون