Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،جمال رحمانی با اشاره به پیگیری چند ساله برای اضافه شدن تالاب هشیلان به کنوانسیون جهانی تالاب‌های رامسر، اظهار کرد: پیگیری در این زمینه را از سال‌های ۹۰ و ۹۱ آغاز کردیم، اما موانعی پیش رو داریم که رفع آن‌ها زمان‌بر است.

وی یکی از مهمترین این موانع را تصرف اراضی و برخی از جزیره‎های تالاب توسط مردم منطقه دانست و عنوان کرد: پیگیری برای رفع تصرف این اراضی در حال انجام است، اما قطعا خلع ید مردمی که سال‌ها در این اراضی فعالیت داشته اند، کاری دشوار و زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: برخی از مردم حتی حاضر به فروش اراضی خود نیستند.

رحمانی با بیان اینکه سایر موارد مورد نیاز برای پیوستن تالاب به کنوانسیون رامسر تقریبا فراهم شده، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید انجام می‌شد میله‌گذاری عرصه تالاب بود که این کار برای تمام حریم اکولوژیکی تالاب انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در پیوستن تالاب هشیلان به کنوانسیون رامسر وجود داشته باشد، غنای اکولوژیک و جمعیت گونه‌های حیات وحش تالاب است که هشیلان در این زمینه مشکلی ندارد و از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخودار است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان هم خبر داد که بیش از ۸۰ درصد یپشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن گامی دیگر برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر است.

به گفته این مسئول، هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد ایران است که از ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و بیش از ۴۵۰ هکتار وسعت دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ت

ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان،گامی  برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان