Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج به مناسبت نهم دی ماه، معاون محترم فرهنگی قوه قضاییه به برخی سوالات در محور‌هایی نظیر تقویت نظام اطلاع رسانی در دستگاه قضایی، پرونده سنگین برادر معاون اول رییس جمهور و نیز پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی پاسخ داد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: برخی رسانه‌ها انعکاس دقیقی از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه در دانشگاه یاسوج نداشته و به نقل از ایشان مطالبی منتشر کرده اند که برخی از آن‌ها دقیق نقل نشده و برخی به کلی غلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیحات، بخش‌هایی از سخنان ایشان عینا نقل می‌شود:

۱- یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای معرفی اقدامات موثر دستگاه قضا، تقویت اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت‌های قوه قضاییه به جامعه بوده است. این توصیه از تیرماه سال جاری، زمینه گسترده‌ای برای توسعه ساختار اطلاع رسانی فراهم کرد و به جز اقتضائات فرآیند دادرسی، در سایر موارد هیچ منعی برای انتشار اطلاعات وجود ندارد. معاون محترم فرهنگی در این نشست و در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت اطلاع رسانی در قوه ضعیف است، گفت: "... قوه قضاییه در اطلاع رسانی ضعیف بوده است، یکی از دلایل این ضعف، محدودیت‌های قانونی است. اعلام اسامی محکومان مالی تابع قانون است، این محکومیت اگر از سقفی بالاتر باشد، اجازه انتشار وجود دارد... در حال حاضر اطلاع رسانی ارتقاء یافته است... خبرگزاری میزان، حجم زیادی از اخبار را تولید و منتشر می‌کند، با رسانه‌ها و صدا و سیما هماهنگی زیادی دارد، ... در مجموع اذعان داریم که برای تقویت اطلاع رسانی در قوه قضاییه، مسیر زیادی در پیش است... از سوی دیگر بودجه قوه قضاییه بسیار محدود است و فقط بخشی از آن عملاً به ما اختصاص داده می‌شود، لذا با وجود این که تقویت رسانه و اطلاع رسانی در قوه از تاکیدات رییس محترم قوه قضاییه بوده است، محدودیت‌های بودجه و امکانات نتوانسته، اهداف ما را محقق کند... "

معاون محترم فرهنگی قوه قضاییه در این موضوع، هیچ اشاره‌ای به روابط عمومی قوه قضاییه نداشته و خبرنگار به خطا مسئله اطلاع رسانی را به آن ربط داده است.

۲- در موضوع پرونده برادر معاون اول ریاست جمهوری، عنوان "پرونده سنگین" در سخنان معاون فرهنگی با عنوان "جرم سنگین" در برخی رسانه‌ها جایگزین شده است که بار حقوقی کاملا متفاوتی دارند. ایشان با بیان این که پرونده‌های مرتبط با بانک‌ها پیچیده بوده و رسیدگی را نیز طولانی می‌کند، از تعبیر "پرونده سنگین" یاد کرده اند که در برخی رسانه‌ها از واژه "جرم سنگین" به اشتباه استفاده شده است.

ایشان با ذکر مثال‌هایی از پرونده‌های یک صد جلدی و ۷۰ جلدی، به زمان بر بودن تحقیقات و رسیدگی‌های دیگر قضایی اشاره کرده اند.

۳- رقم "۳ هزار میلیارد تومان" نیز در برخی منابع با عنوان"۳ هزار میلیارد دلار" ذکر شده است که با واقعیت بیان شده، تطابق ندارد.

ایشان از تعبیر"پرونده سه هزار میلیاردی" استفاده کرده اند که خبرنگار محترم به خطا آن را "سه هزار میلیارد دلار" ذکر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت فرهنگی قوه قضاییه خبرگزاری میزان قوه قضاییه پرونده قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اینکه تهران پایتخت است این تصور وجود دارد که دارای امکانات مورد نیاز می‌باشد اما یکی از استان‌های محروم کشور، استان تهران است.

به گزارش مشرق، «سپهر خلجی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران به یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این محرومیت ها موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع قرار گیرد.

خلجی افزود که در دولت با این نگاه، برنامه‌ریزی شکل گرفت تا در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفر به استان تهران هم مورد توجه قرار گرفته و حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌های استان تهران نیز مورد بازدید قرار بگیرد تا تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • قوه قضاییه: اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره نیکا شاکرمی
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص