Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:22:01 GMT

جذب سپرده‌های بانکی برای اجرای پروژه‌های خاص

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۳۲۸۵

جذب سپرده‌های بانکی برای اجرای پروژه‌های خاص

محمدرضا مروجی، گفت: بانک مرکزی نسبت به مشارکت‌های خاص توجه کند تا بانک‌ها و موسسات اعتباری‌ با پروژه‌های بزرگی که دارند بتوانند از این گونه مشارکت‌ها بهره ببرند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروجی قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه مشارکت‌های خاص به معنای سپرده‌گذاریِ سپرده‌گذاران در پروژه‌های خاص است، افزود: در این روش بانک‌ها پروژه‌های بزرگ را با طرح و توجیه آن در اختیار مردم قرار می‌دهند و مردم برای مشارکت در آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام موسسه ملل ادامه داد: با این شیوه، بانک‌ها نقدینگی جامعه را جمع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مشارکت‌های خاص، نرخ سود سپرده براساس طرح توجیهی پرداخت می‌شود، تصریح‌کرد: نرخ سود سپرده به‌صورت جزئی در هر ماه به‌صورت علی‌الحساب و در پایان پروژه، سود قطعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

مروجی با بیان اینکه ماه‌شمار شدن سپرده‌ها که با ابلاغ بانک مرکزی صورت می‌گیرد، در قیمت تمام شده پول تاثیرگذار خواهد بود، افزود: این طرح موجب کاهش گردش پول خواهد شد، زیرا سپرده‌های مشتریان بلندمدت می‌شود.

وی با مفید ارزیابی کردن اقدامات اخیر بانک مرکزی تصریح‌کرد: اقدامات اخیر بانک مرکزی در کنترل نقدینگی و کاهش گردش پول به‌خصوص در جمع‌آوری چک‌های بانکی با ابلاغیه ممنوعیت چک‌های حامل بسیار مفید بوده است.

انتهای رپورتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه سپرده گذاری موسسه اعتباری ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی