Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس شب گذشته، 11 دی‌ماه در آیین نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم این استان با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان در شیراز برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش مهم‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است به‌ویژه در دنیای معاصر که نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل توسعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: معلمین رسالت بزرگ تعلیم و تربیت کشور را برعهده دارند، چنانچه در قرآن و سخنان بزرگان ما نیز بر نقش و جایگاه علم و علم‌آموزی تاکید شده است.
رحمانی با بیان اینکه جایگاه معلم والاترین جایگاه است، افزود: ما نباید صرفاً جایگاه معنوی معلم را نشان داده و از حفظ منزلت و تأمین معیشت وی آن‌گونه که درخور و سزاوار است، غافل شویم.
سرپرست استانداری فارس با تأكید بر اهمیت توجه به نیازهای معلمان گفت: معلم نیاز به توجه مادی نیز دارد و باید بسیار پررنگ‌تر از گذشته به این موضوع رسیدگی شود.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم فقط در مورد معلمان شعارهای زیبا دهیم، بلکه باید در شورای برنامه‌ریزی و آموزش‌وپرورش استان و در اولویت‌بندی منابع، توجه به منزلت معلم را به جد مدنظر قرار داده و یک بازنگری کلی در این خصوص داشته باشیم.
رحمانی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه تربیت معلم در حوزه تعلیم و تربیت کشور، خواستار ارائه یک راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقای منزلت معلمان شد و افزود: مدیران این دانشگاه باید پیشنهاد دهند تا چه اقداماتی را انجام دهیم که مشکلات معلمان به حداقل برسد.
وی افزود: باید بدانیم چرا تابه‌حال نتوانستیم در عمل نیازهای آموزش‌ و پرورش را متناسب با جایگاه این نهاد مهم، برطرف کنیم و این مهم نیاز به ارائه راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي معلم نيروي انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان بهادرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در مراسمی از ۱۱۰ معلم دهستان بهادران تجلیل شد.حجت الاسلام حسینی زاده امام جمعه بهادران دراین مراسم اظهار داشت: اموزش و پرورش دو بال مهم توسعه در بخش تعلیم و تربیت است چرا که اگرتمامی امکانات را داشته باشیم و نتوانیم انسان‌های متعهد و متخصص تربیت کنیم قطع به یقین از غافله توسعه عقب خواهیم ماند. امام جمعه دهستان بهادران تجلیل از مقام معلم را تجلیل از دانایی و توانایی دانست و اظهار کرد: گرامیداشت مقام معلم ارج نهادن به دانش و توانمندی است. دانش آموزان با دانایی معلم دانا می‌شوند و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معلم استعدادهایشان شکوفا می‌شود و روح دانایی و توانایی در جامعه دمیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • تجلیل از معلمان بهادرانی
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است