Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، فرانسه تصمیم گرفته تا برای افزایش مالیات، منتظر بقیه اتحادیه اروپا نماند و به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حالا در این کشور، مالیات بیشتری پرداخت می‌کنند. این قانون مالیاتی جدید که به آن  گافا (مخفف گوگل، آمازون، فیسبوک و آمازون) می‌گویند، از اول ژانویه اجرایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مالی فرانسه که این قانون را در ماه دسامبر معرفی کرده، اعلام نموده که دولت امیدوار است ۵۰۰ میلیون یورو (۵۷۲ میلیون دلار) از شرکت‌های چندملیتی تکنولوژی، شامل گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون، در یافت کند.

او اضافه کرد: هر اتفاقی هم که بیافتد، این مالیات وضع خواهد شد.

در این میان، پاریس مدت‌ها است که به دنبال وضع قانون عادلانه‌تر مالیاتی، برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در اتحادیه اروپا است؛ اما روند پیشرفت این پروسه در بروکسل، با اختلاف نظر میان ۲۸ کشور عضو، در مورد وضع تعرفه بر غول‌های سیلیکون ولی، متوقف شده است.

البته به این نکته هم باید توجه کرد که هرگونه تغییری باید به اتفاق آرای اعضای این اتحادیه برسد؛ اما منتقدان این شرکت‌ها می‌گویند که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از اقتصادهای کشورهای اروپایی درآمد به دست می‌آورند، اما از ساختار پیچیده خود برای تغییر مسیر بیشتر سود خود به کشورهایی که مالیات کمی اخذ می‌کنند، استفاده می‌کنند.

 رهبری گروه مخالف این طرح را، ایرلند به عهده دارد که به قبله شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی تبدیل شده است و میزبان بسیاری از دفاتر مرکزی آنها هم به شمار می‌رود استونی و سوئد هم در بین کشورهایی هستند که از خواست فرانسه، حمایت نمی‌کنند؛ چراکه آنها هم می‌ترسند وضع چنین مالیاتی منجر به اقدامات تلافی‌جویانه از سوی آمریکا شود.

 اعضای اتحادیه اروپا مدت‌ها است که در مورد وضع تعرفه ۳ درصدی بر غول‌های اینترنتی که با استفاده از داده‌های کاربران و تبلیغات دیجیتال، درآمد کسب می‌کنند، بحث می‌کنند. هر چند آخرین دور مذاکرات در ماه نوامبر، بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید و فرانسه تصمیم گرفت به تنهایی به پیش برود.

 آلمان و فرانسه به طور جداگانه‌ای بر روی وضع تعرفه ۳ درصدی برای تبلیغات دیجیتال، توافق کردند. این دو قدرت اتحادیه اروپا، قرار است در سال ۲۰۲۱ این توافق جدید را اجرایی کنند، مگر این که تا آن زمان، اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (اوای‌سی‌دی) بر روی راهکاری کلی به توافق برسند.

 فرانسه ممکن است برای این مالیات‌ها، دلایل خود را داشته باشد؛ به خصوص اینکه جنبش جلیقه زردها به اقتصاد این کشور آسیب زده و همین حالا هم باعث شده است پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 4501655

منبع: مهر

کلیدواژه: تکنولوژی فرانسه مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد