Web Analytics Made Easy - Statcounter


هزار و ۲۸۳ دانش آموخته دانشگاهی در راستای اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از سال گذشته تاکنون برای فراگیری آموزش های مهارتی جذب بنگاه های اقتصادی شده اند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ تا ۶ ماهه اول سال جاری، ۱۷ هزار و ۲۸۳ دانش آموخته دانشگاهی با همکاری و هدایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای فراگیری آموزش های مهارتی جذب بنگاه های اقتصادی شده اند، از صدور ۱۱ هزار و ۵۶۸ مجوز آموزش کارورزی برای بنگاه اقتصادی که شرایط ارائه آموزش های مهارتی را داشته اند، از سال گذشته تا ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۳۳ نفر در راستای اجرای طرح مذکور با همکاری و هدایت سازمان برای فراگیری آموزش های مهارتی جذب بنگاه های اقتصادی شده اند و تعداد ۸ هزار و ۹۱۰ مجوز آموزش کارورزی برای بنگاه های اقتصادی در سال گذشته توسط سازمان صادر شده است.

عرفان منش در ادامه از جذب ۴ هزار و ۸۵۰ نفر دانش آموخته دانشگاهی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بنگاه های اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: تعداد ۲ هزار و ۶۵۸ مجوز آموزش کارورزی برای بنگاه های اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال جاری توسط سازمان صادر شده است.

عرفان منش گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش­ آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت، تجربه و دانش موجود در بنگاه های اقتصادی، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش ­آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش ­آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ­ای دانش ­آموختگان از اهداف طرح مذکور است.

وی در خصوص اقدامات سازمان در ارتباط با طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی گفت: تنظیم و ابلاغ دستورالعمل «نحوه صدور مجوز آموزش کارورزی» به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها، بازنگری و تصویب نهایی فرآیندهای اجرایی طرح کارورزی و باز طراحی سامانه کارورزی از جمله اقدامات سازمان در راستای اجرای طرح مذکور است.

عرفان منش گفت: اخذ خدمات وب­ سرویس از سازمان تأمین اجتماعی برای سامانه جدید کارورزی و مهارت­ آموزی در ارتباط با تأیید کد بیمه کارگاه، سوابق پرداخت حق بیمه کارکنان و تعداد بیمه­ شدگان بنگاه ­های متقاضی دریافت مجوز آموزش کارورزی و مهارت­ آموزی و همچنین سوابق بیمه­ ای داوطلبان ورود به دوره ­های کارورزی و مهارت ­آموزی از دیگر اقدامات سازمان در راستای اجرای طرح مذکور است.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان افزود: سامانه اختصاصی جدید با رویکرد رفع موانع و مشکلات اجرایی طرح مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی و تسهیل فرآیندهای اجرایی آن طراحی شده است.

عرفان منش در ادامه گفت: با طراحی سامانه جدید کارورزی و مهارت­ آموزی امکان اعلام درخواست و ارسال مستندات لازم به صورت الکترونیکی توسط بنگاه های متقاضی جذب کارورز، امکان کنترل و راستی آزمایی خودکار کد بیمه کارگاه بنگاه های متقاضی و امکان بررسی صلاحیت آموزشی بنگاه های متقاضی و صدور مجوز الکترونیکی آموزش کارورزی برای آنها فراهم شده است.

وی افزود: با شروع به کار سامانه مذکور، امکان ثبت نام و ارسال مستندات لازم به صورت الکترونیکی توسط داوطلبان کارورزی و امکان انتخاب توامان داوطلبان کارورزی واجد شرایط توسط بنگاه های دارای مجوز آموزش کارورزی و ارسال دعوتنامه الکترونیکی برای آنها از طریق سامانه جدید مقدور شده است.

وی افزود: امکان انعقاد الکترونیکی قرارداد آموزشی بین داوطلبان کارورزی و بنگاه ­های دارای مجوز آموزش کارورزی، امکان ثبت و اعمال الکترونیکی نتایج بازرسی دوره­ های کارورزری و امکان صدور تأییدیه حضور در دوره ­های کارورزی به صورت الکترونیکی از دیگر ویژگی ها و قابلیت های سامانه جدید طرح کارورزی و مهارت آموزی است.

براساس این گزارش، متقاضیان علاقمند می توانند برای ثبت نام در طرح کارورزی به karvarzi.tvto.ir مراجعه کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی