Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-30@23:33:39 GMT

دادگاه اسیدپاشی افسریه تهران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۵۰۲۷



وکیل مدافع "فاطمه" -فردی که آبان ماه 95 در افسریه تهران قربانی اسیدپاشی شد- از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده موکلش در روز جاری خبر داد و گفت که درخواست موکلش از دادگاه قصاص است.

جواد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: جلسه رسیدگی به پرونده «فاطمه» -قربانی اسیدپاشی در افسریه تهران- امروز (سه‌شنبه) در شعبه دو دادگاه کیفری یک تهران با حضور قاضی پرونده، موکلم، متهمه و وکیل تسخیری او برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه قاضی رسیدگی کننده اشراف کامل به این پرونده داشتند، عدم پاسخ قانع کننده‌ متهمه به سوالات قاضی و تعارضات بسیاری که در پرونده وجود داشت، انکار بلاوجه متهمه را بیش از پیش نمایان کرد و تردیدی در انتساب این عمل به وی باقی نماند.

وکیل مدافع "فاطمه.ق" اضافه کرد: با توجه به صدمات وارد شده به موکلم مبنی بر اینکه بینایی یک چشمش را از دست داده و یک گوش‌ و لبهایش از بین رفته، موکلم از دادگاه درخواست قصاص داشتند.

پارسا خاطرنشان کرد: در پایان قاضی ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد و قرار شد که بعد از تکمیل و دریافت نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی حکم صادر شود.

به گزارش ایسنا، ۲۴ آبان‌ماه سال ۹۵، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران از وقوع یک فقره اسیدپاشی در منطقه افسریه خبر داد و در این باره به ایسنا، گفت: ساعت ٩صبح روز (۲۴ آبان) در منطقه افسریه، خیابان سی‌ام، خانمی ٢٣ ساله اعلام کرد، زمانی که در منزل زن برادر خود حضور داشته و خواب بوده، مشاهده می‌کند که زن برادر وی در حال خفه کردنش است که پس از بیداری با وی درگیر شده، ولی در این حین زن برادرش اقدام به پاشیدن اسید بر صورتش می‌کند.

وی افزود: هر دو نفر مصدوم و در بیمارستان بستری هستند اما شدت مصدومیت خانمی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، شدید بوده و در ناحیه سر، صورت و بدن است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد

وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت که بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارد.

به گزارش ایسنا، رسول کوهیایه‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعا‌ها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نطر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از ۱۰ سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود