Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از "ان تی وی" آلمان، در ماه مارس انگلیس اتحادیه اروپا را ترک می‌کند؛ و ده‌ها هزار شهروند این کشور تا قبل از رسیدن این موعد تلاش می‌کنند انگلیس را در مسیر ایرلند و آلمان ترک کنند.

به این ترتیب در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی همواره انگلیسی‌های بیشتری درخواست یک گذرنامه ایرلندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه ایرلند آمار این افراد در سال ۲۰۱۸ با ۲۲ درصد افزایش به تقریبا ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. در سال ۲۰۱۵ تعداد این افراد تنها ۴۶ هزار نفر بود. هر کسی که در ایرلند و یا شمال ایرلند متولد می‌شود و یا والدینش و یا اجدادش ایرلندی باشند می‌تواند یک پاسپورت ایرلندی را درخواست کند که تعداد مشمولین این قانون در انگلیس حدود ۶ میلیون را شامل می‌شود. هم در ایرلند و هم در انگلیس اجازه داشتن تابعیت دوگانه به افراد داده می‌شود.

بریتانیا به طور رسمی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک می‌کند؛ دست‌کم این چیزی است که تاکنون برنامه‌ریزی شده است. شهروندان بریتانیا با چنین چشم‌اندازی به طور فزاینده تابعیت ایرلند را درخواست می‌کنند.

در پی اجرایی شدن برگزیت ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا با ایرلند شمالی به عنوان بخشی از بریتانیا دچار مشکلات گمرکی و ترددی خواهد شد. این پرسش تعیین‌کننده در مذاکرات نیز مطرح بوده که ایرلند چگونه می‌خواهد با ایرلند شمالی، که در شمال ایرلند واقع است، مرزبندی کند. به گفته مقامات اروپایی قرار است از کنترل‌های سختگیرانه پرهیز شود تا مناقشه‌های دیرین ایرلند شمالی بار دیگر شعله‌ور نشوند.

در آلمان نیز شمار درخواست‌های تابعیت از سوی ساکنان بریتانیایی به طور چشمگیری رو به افزایش گذارده است. شمار بریتانیایی‌هایی که در سال ۲۰۱۷ درخواست تابعیت آلمان را دادند ۷۴۹۳ مورد بود که تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

هنوز مشخص نیست که پارلمان بریتانیا تا تاریخ معین ماه مارس قرارداد خروج بریتانیا با اتحادیه اروپا را به تصویب خواهد رساند و یا اینکه این خروج بدون هر گونه قراردادی رخ بدهد. خروج بدون قرارداد پیامد‌های سنگینی برای اقتصاد بریتانیا خواهد داشت که دیگر عرصه‌های زندگی شهروندان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

لندن در این فاصله خود را برای یک چنین وضعیتی آماده می‌کند. بر اساس یک گزارش بی‌بی‌سی، دولت انگلیس طی ماه‌های گذشته قرارداد‌هایی بالغ بر ۱۰۸ میلیون پوند (برابر با حدود ۱۲۰ میلیون یورو) با شرکت‌های کشتیرانی مسافربری بسته است تا مانع از کمبود کشتی مسافربری شوند.

صدا‌هایی نیز بلند شده است مبنی بر اینکه بریتانیا باید از تصمیم خروج از اتحادیه اروپا منصرف شود. اخیرا لیام فاکس، وزیر بازرگانی بریتانیا در مصاحبه‌ای با "ساندی تایمز" گفته بود، در صورتی که پارلمان بریتانیا طرح قرارداد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تصویب نکند، آنگاه یک احتمال ۵۰−۵۰ وجود دارد که برگزیتی اتفاق نیفتد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پس از آنکه در ۱۱ سپتامبر شانسی برای تصویب طرح قرارداد خروج در پارلمان ندید، انجام این رأی‌گیری را به اواسط ماه ژانویه ۲۰۱۹ موکول کرد. ترزا می‌باید حساب کند که ۱۰۰ تن از نمایندگان حزب خود او با این قرارداد مخالفت خواهند کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تابعیت انگلیس ایرلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختافه به دنبال تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود

وینگر انگلیسی پس از حواشی فراوان در اسپانیا احیا شد و ممکن است در این کشور بماند.

طرفداری | میسون گرینوود، وینگر ۲۲ ساله و انگلیسی منچستریونایتد که به صورت قرضی در ختافه بازی می کند، احتمال ماندن در این تیم را در سر راه خود می بیند.

به گزارش اتلتیک، ختافه مذاکرات بر سر تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود را با منچستریونایتد آغاز کرده است. این وینگر 22 ساله در 32 بازی برای ختافه، ده گل زده و شش پاس گل داده است. منچستریونایتد ترجیح می دهد گرینوود را در انتقالی دائمی بفروشد و از فروش او درآمد کسب کند اما در صورت عدم دریافت پیشنهادی مناسب، ممکن است این انتقال قرضی را نیز در نظر بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • درخشش نیمه‌نهایی ‏CL‏ تکلیف این ستاره را مشخص کرد
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ختافه به دنبال تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود