Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@05:03:21 GMT

دعوت مونسان از فارغ‌التحصیلان میراثی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۸۹۷۱

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این سازمان، دعوت کرد تا به سوی کارآفرینی بروند و تاکید کرد که این سازمان فضای خوبی برای کارآفرینی در این شغل‌ها ایجاد کرده‌ است. ناطقان: هر چند در طول سال‌های گذشته، یکی از ایرادهای وارد شده به سازمان میراث فرهنگی و قوانین آن، مشکلات مطرح شده برای ورود دانشجویان و به خصوص فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این سازمان و استفاده از تخصص آن‌ها در جای اصلی خود بود، اما نه تنها در طول این سال‌ها هیچ قدم و حتی حرفی که نشان از تمایل متولیان این سازمان برای برطرف کردن این مشکل باشد، شنیده نشده است، بلکه درست در زمانی که طرح بازنشستگی کارمندان واجد شرایط  در حال اجرائی شدن بود، و نور امید در دل فارغ‌التحصیلان و دانشجویان برای قرار گرفتن در جایگاه اصلی خود روشن می‌شد، انگار صحبت‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر کوچک‌سازی دولت، آبِ پاکی را روی دست آن‌ها ریخت!
علی‌اصغر مونسان در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان‌این‌که موضوع کار و اشتغال، متولیانِ خود را دارد، ادامه می‌دهد:‌ هر چند فارغ‌التحصیلان باستان‌شناسی، مرمت آثار تاریخی یا رشته‌های مرتبط با این سازمان، به این حوزه مرتبط می‌شوند، اما یک نکته وجود دارد و آن پر شدن ظرفیت دولت از اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید بر این‌که نباید نگاه به این سمت باشد که حتما فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها، جذب بدنه دولت شوند، می‌افزاید: دولت در حال کوچک کردن خود است، از یک سو سازمان میراث فرهنگی اصلا مجوز استخدام ندارد و از سوی دیگر دولت اجازه استخدام نمی‌دهد، براساس قانون دولت باید به سمت کوچک سازی برود، سیاستی که آن را قبول داریم.
مونسان با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی موظف به ایجاد فضاهای اشتغال‌زاست، ادامه می‌دهد: خوشحالم که بگویم در یک سال گذشته ما جزو دستگاه‌های پیشرو کشور در امر ایجاد اشتغال بوده‌ایم. در واقع ما فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.
وی با این‌وجود با اشاره به این‌که نباید نگاه فارغ‌التحصیلان این حوزه‌ها، استخدام در سازمان میراث‌فرهنگی باشد، اضافه می‌کند: این کار نشدنی است، چون سیاست دولت این نیست.
او به تعداد بسیار کم، افرادی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازنشسته شده‌اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: از سوی دیگر قرار نیست به جای کسانی که بازنشسته شده‌اند، بار دیگر جذب انجام شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرمت و باستان‌شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط به این سازمان دعوت می‌کند تا به سمت کارآفرینی بروند و می‌گوید: این سازمان فضای خوبی ایجاد کرده است، اکنون کارهای حمایتی و هدایتی انجام می‌دهیم، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آن‌ها می‌گذاریم، در این زمینه می‌توان به اعداد خوبی اشاره کرد، تسهیلاتی تا کنون داده‌ایم و باز هم پرداخت می‌شود، همه به این دلیل است که سازمان میراث فرهنگی نیز بتواند برای اشتغال کمکی کرده باشد.
مونسان تاکید می‌کند: اما این‌که نگاه این باشد که در سازمان میراث‌فرهنگی استخدام انجام شود، فعلا میسر نیست و دولت آن را قبول نمی‌کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: میراث‌فرهنگی ، مونسان ، کارآفرینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میراث فرهنگی مونسان کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکز شهر و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث‌فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.

وی افزود: به دنبال اجرای این طرح، روز گذشته و هنگام خاکبرداری شواهدی از آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت تا اعلام نظر دقیق کارشناسان ادامه اجرای کار متوقف شده است و هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت در صورت نیاز نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: تلاش داریم در کنار حفظ آثار تاریخی مانع فعالیت‌های عمرانی شهر نشویم و به همین دلیل تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کار کارشناسی و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری برای شهر همدان استفاده کنیم.

وی گفت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، یگان حفاظت میراث فرهنگی ناظر پروژه است تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

کد خبر 751136

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد