Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در مزرعه زاوسیه در منطقه نواگرودک، ۲۲۰ سال قبل در خانوده وکیل نیکولای متسکویچ پسری به نام آدام متولد شد. امروزه نمایندگان فرهنگ های مختلف از نفوذ این شخص صحبت می کنند. بلاروس ها هم از جمله آنها هستند و اگرچه وی به زبان لهستانی می نوشت، زندگی نامه و هنر او به طور نزدیکی با سرزمین بلاروس مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نظر محقق کنستانتین تسویرکو، خدمت بزرگ آدام میتسکویچ برای فرهنگ بلاروس این است که، او درمقابل جهانیان وجهه بزرگ شعر و حس شاعرانه مردم سرزمینش بلاروس را افزایش داد و غنی بودن فرهنگ و آیین ما را نمایان کرد.

در ادامه با چند حقیقت غیرمعمولی از زندگی او آشنا شویم.

۱. او در کودکی از پنجره بیرون افتاد.

۲. "آثار در باره آتش" را در کودکی نوشت.

۳. پدرش بازی های جنگی زیادی برایشان اجرا می کرد.

۴. دختران مورد علاقه اش را به او نمی دادند.

۵. با نامه از همسرش خواستگاری کرد.

۶. به نیروهای ماورالطبیعه علاقه مند بود.

انتهای پیام/

178 / 279 لهستانی آدام میتسکویچ بلاروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لهستانی بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها