Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای فرهنگی موجود زیبنده استان کردستان نیست و گواه این مسئله بهره برداری از تالار فرهنگ سنندج است که بعد از 16 سال هنوز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید در انتظار بود تا ثبت در میراث فرهنگی شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکت‌شان در سال 88 به کردستان این استان را سرزمین هنر و فرهنگ، مجاهد‌ت‌های خاموش و محبت و وفاداری معرفی کردند، و بر همین اساس می طلبد کوچه به کوچه استان و به طبع شهر سنندج مرکز فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


اماکافیست میدان انقلاب تا استانداری را با پای پیاده طی کنیم، خیابان هایی باریک که ترافیک های بعداز ظهر آن ، هم برای رانندگان و هم برای رهگذران خسته کننده می شود، اما اگر در میانه ی راه نیم نگاهی به وضعیت عمرانی داشته باشید خواهید دید که بیش از 16 سال از تخریب تالار مرکزی شهر سنندج یا همان تالار فرهنگ سابق می‌گذرد، تالاری که وعده احداث آن در دو سال داده شد اما هنوز این مکان با پیشرفت فیزیکی اندکی که دارد آماده بهره‌برداری نشده است.

 


تالار فرهنگ در خیابان استانداری و روبروی ساختمان اداری استانداری کردستان واقع شده است که طی این سال‌ها زمین بایر و اخیرا اسکلت چند طبقه‌ای آن به صورت ناخوشایندی خودنمایی می‌کند.

 


در این مدت از وزرای فرهنگ و ارشاد، معاونان و سایر مسئولان کشوری گرفته تا مسئولان استانی بارها از این پروژه بازدید کرده‌اند اما باز هم تکرار وعده‌های خالی از عمل...

 


هر چند استاندار سابق در سال 95 وعده ی افتتاح آن را تا دو سال دیگر اعلام کرده بود اما گویا تنها در این وضعیت عمرانی شاهد 40 درصد پیشرفت فیزیکی هستیم.

 


بازدید 5 دولت از روند اجرای این پروژه


چندی پیش  هم محمود رستم پور معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان، با بیان اینکه پنج دولت، ۶ وزیر، ۶ استاندار و هفت مدیر کل فرهنگ و ارشاد از روند اجرای این پروژه بازدید کرده اند گفته بود؛ در طول اجرای این پروژه سه پیمانکار عوض شده اند.


 
وی با بیان اینکه پروژه تالار فرهنگ سنندج از استانی بودن تبدیل به پروژه ملی شده است و هر سال 3 میلیارد برای اجرای این پروژه اعتبار جذب می شود، اما این میزان اعتبار جوابگوی تکمیل پروژه نیست.


 
رستم پور، با بیان اینکه 50 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این پروژه نیاز است، افزود: کمبود پول و اعتبار اصلی ترین مشکل این پروژه است.


  تحویل تا 15 ماه دیگر به شرط تامین اعتبار


کارشناس عمران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه به شرط تامین اعتبار این پروژه در 15 ماه دیگر تحویل داده می شود گفت: شرکت مهندسی پروژه با روند خوبی مشغول به کار است و تا الان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


آرمان جهان بین یادآور شد: اظهار کرد: اسکلت ٢ طبقه پارت این پروژه انجام شده و تنها یکی از سقف‌ها مانده که تا آخر هفته به اتمام می رسد.


 سخن آخر اینکه از آنجاییکه حوزه فرهنگ حوزه ظریف، تاثیرگذار، حساس و موثر است و بقیه حوزه ها نیز متاثر از این حوزه هستند، جا دارد بیش از پیش مقوله فرهنگی بودن کردستان عینیت یابد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد