Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ مرزبانان آمریکایی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از طریق مرزهای تیخوانا در مکزیک از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

دود ناشی از بمب‌ها در حصار مرزی قابل مشاهده است و یکی از مهاجران بمبی را از آن سوی مرزها وارد خاک آمریکا کرد. 

تیخوانا نقطه مرزی پر تنشی در سیاست آمریکا در زمینه مهاجرت است که پس از مرگ دو کودک مهاجر در زندان‌های آمریکا و تعطیلی بخشی از دولت به دنبال درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور از کنگره برای اختصاص پنج میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرزهای مکزیک تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه نوامبر نیز نیروهای آمریکا طی اقدام مشابهی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن مهاجران استفاده کردند که به دنبال این موضوع، مکزیک خواستار انجام تحقیق در این زمینه شد. سخنگوی وزارت خارجه مکزیک واکنش فوری نسبت به این موضوع نشان نداد.

حدود ۱۵۰ مهاجر از آمریکای مرکزی به منطقه مرزی تیخوانا نزدیک شده‌اند. مهاجران گفتند که تصور می‌کردند تدابیر امنیتی در تعطیلات سال جدید کاهش یافته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مرز آمریکا و مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشور‌ها منتشر کرد!
 

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است