Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام سید امیرحسین علوی که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، آمده است: 12 دی، روزیست که به سال 936 خورشیدی (مصادف با 12 ربیع الاول سال 965 هجری قمری) رشت به فرمان شاه طهماسب صفوی مرکز گیلان شد و با این انتخاب، رشت در مرکز توجه جاده ابریشم قرار گرفت و تجارت پرسود این کالای پربها از راه آبی بندر پیربازار، موجب رونق اقتصادی در رشت شد و همین امر مدنیت رشت را هم توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پیام رئیس شورای اسلامی رشت با بیان این که آیند و روند تجار به مرکز گیلان، بازار رشت را نیز توسعه داد و احداث کاروانسراهای متعدد بویژه در دوره قاجار موید این مطلب است، افزوده شده: هنوز هم رشت می تواند با تکیه بر گذشته پربار خود رشد کند و علاوه بر احیای آبراه تاریخی پیربازار به دریای کاسپین راه یافته و همچون گذشته دروازه اروپا شود.
در پیام تبریک سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت به مناسبت روز رشت نیز آمده است: دوازدهم دی مصادف با روز رشت متعلق به مردمانی است که ایمان، شجاعت، خلوص نیت، صفای باطن، یکرنگی، گشاده رویی، دست و دلبازی و فرهنگ و تمدن والایشان همواره در تمامی ادوار زبانزد خاص و عام بوده و مایه مباهات، مردمانی که نامشان با روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی همراه و عجین است.
در پیام فاطمه شیرزاد افزوده شده: تمامی این خصلت های ناب که هر کدامشان برای نهادینه شدن در وجود هر انسانی وسعتی دریایی می طلبد را ارج گذاشته و امیدواریم با استعانت از درگاه الهی به عنوان فرزندان شهر باران های نقره ای بتوانیم خدمتگزارانی لایق برای مردمان شهر اولین ها بوده و از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.
در پیام علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت نیز که همزمان با ۱۲ دی ماه روز رشت منتشر شده، آمده است: رشت همواره نقشی کلیدی در بزنگاه ‌های تاریخ ایران مانند حمله اعراب، یورش مغولان، انقلاب مشروطه، جنبش جنگل و... داشت و با توجه به سطح بالای فرهنگ، سواد و بینش آزاد مردم آن و قرار گرفتن در راه جاده ابریشم از دیرباز دروازه اروپا شناخته شده و همواره از آن به عنوان دروازه تمدن مدرن در ایران یاد می‌شود و بنا بر همین موقعیت مکانی یاد شده، دارای پیشینه‌ای درخشان در عرصه مبادلات خارجی بوده‌ است.
در این پیام با بیان این که رشت مهد دلیرمردانی چون میرزاکوچک خان جنگلی مبارز انقلاب مشروطه، رهبر جنبش جنگل و از سراداران معروف گیلک است، افزوده شده: رشت فرزندانی فرهیخته ای چون پروفسور سمیعی، پروفسور رضا و... و همچنین هزاران شهید دفاع مقدس را در خود پرورانده است.
461 سال پیش در زمان صفویه در 12 دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال 93، 12 دی به عنوان روز رشت نام گرفته است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد، شهرداری کلانشهر رشت نیز دارای پنج منطقه شهرداری است.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تمدن دفاع مقدس رئیس شورای اسلامی شهرداری فرهنگ و تمدن جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود

ایسنا/قم ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در حالی آغاز شده است که قم در این نمایشگاه غرفه داشته و به معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان می‌پردازد.

 این نمایشگاه از صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

قم جزء ۳۱ استانی است که در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و صنایع دستی پرداخته است.

محصولاتی همچون انگشتر، پسته، کفش، آرایشی و بهداشتی، سنگ‌های زینتی بخشی از کالاهای صادراتی قم هستند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گذاشته شده است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴  در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران برپا شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان