Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی الهیار ترکمن ضمن قدردانی از تلاش مدیران کل برای تأمین منابع موردنیاز، اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است و برای تأمین بیمه شاغلین به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبود مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الهیار با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش به دلیل نارضایتی از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد و به این دلیل رایزنی با ۱۱شرکت انجام شد و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌شده است بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است و پرکاربردترین خدماتی که شناسایی کردیم، همین دو شکل «الف» و «ب» است که ۹خدمت بدون سقف در آن گنجانده‌شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تأکید کرد: در طرح بیمه محدودیت‌هایی داشتیم که تحلیل هزینه برای شرکت بیمه تقریباً 5.1درصد بیشتر سود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها به همین دلیل وارد قرارداد با آموزش‌وپرورش نمی‌شوند.

الهیار بابیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش‌وپرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل درگرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبرو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رییس جمهور رسیده است و به آموزش‌وپرورش ابلاغ‌شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبارشده است و مستقیماً به‌حساب مدارس واریزشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی؛ تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از 27 میلیارد دلار به 21.7 میلیارد دلار کاهش‌یافته است، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به  بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده است، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آن‌ها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌وپرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.

الهیار اظهار کرد: دربند "ب "تبصره 21 به آموزش‌وپرورش اشاره‌شده است که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌شده است که شامل 10 درصد از دانش آموزان به‌صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به ۶۲واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که 30 درصد تا پایان سال 98 و 58 درصد تا پایان سال 99 از این حوزه تأمین می‌شوند و درنهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر ۵۰۰۰نفر است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان های کشور اعضای شورای رییس جمهور سلامت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تهران از همکاری همه جانبه آموزش و پرورش در برگزاری کنگره شهدای استان تهران خبر داد و گفت: کنگره شهدا تاثیر بسزایی در مدیریتی ارزشی دارد لذا نقش معلمان و مدیران آموزش‌ و پرورش در کنگره مشخص شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، مسعود بهرامی در دیدار با سردار ولی‌زاده به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و هفته معلم اظهار داشت: سپاه حافظ نظم و سنگربان انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌های دشمنان است که رسالت خویش را به خوبی در همه عرصه‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: ما در آموزش‌وپرورش به‌عنوان سربازان و پاسداران عرصه تعلیم و تربیت در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تهران در ادامه گفت: عملیات وعده صادق موجب خرسندی و خوشحالی مردم شد و جواب محکم و نمایش قدرت ایران اسلامی برای دشمن بود و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را فروریخت که جا دارد از دلاوری و سلحشوری نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کنم.

وی تصریح کرد: همکاری همه‌جانبه خود را با مجموعه کمیته‌ها به نیت دعای خیر شهدای گران‌قدر اعلام می‌داریم چراکه به این میراث گران‌بها و فرهنگ ارزشمند شهدا از عمق جان، اعتقاد و علاقه داریم و هر کاری که در عرصه کنگره شهدای استان تهران باشد با آغوش باز انجام می‌دهیم.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه کنگره شهدای استان تهران را در پیش رو داریم و نقش معلمان و مدیران آموزش‌وپرورش در این کنگره مشخص است، بیان داشت: محبت عظیمی که خانواده‌های معظم شهدا دارند، به‌گونه‌ای است که دیدار با هر یک از خانواده‌های شهید فرهنگی یا دانش‌آموز، مکتب درسی برای ما ازلحاظ مدیریتی و ارزشی است.

همچنین در ادامه این دیدار، سردار ولی زاده با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش‌وپرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش‌های دینی و الهی قابل‌تقدیر است، اظهار داشت: در بحث راهیان نور به‌عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش‌آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش‌وپرورش با بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان است.

وی به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیت استفاده می‌کند.

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام استان در پایان گفت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود، اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی موردبررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود