Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بیش از 9 سال قبل به خاطر اختلافاتی که بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، شاهد تظاهرات و کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی در کشور بودیم. رفته رفته اعتراضات به سمتی حرکت کرد که کمتر در فضای پس از انقلاب شاهد این رفتارها بودیم و موج انتقادات با نام فتنه 88 رقم خورد. هرساله در روز 9 دی‌ماه، مراسم بزرگداشت در شهرهای مختلف و با سخنرانی‌های مقامات سیاسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در جدیدترین اظهارات خود در مراسم روز شهادت امام رضا (ع) که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در سال ۹۷ دنبال مقدماتی است تا از آن برای فتنه سال 98 نتیجه بگیرد. بعد از 10 سال از فتنه 88 دشمن می‌خواهد وارد عرصه‌ای شود که فتنه 88 را در سال 98 تجدید کند. این فتنه از جنس فتنه ۸۸ بوده و دشمن در سال 98 همان توطئه و فتنه را می‌خواهد اجرا کند و اکنون دنبال مقدماتی برای اجرای این فتنه است.

اظهارات امام جمعه مشهد این بار هم جنجال برانگیز شد. «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی در این‌باره نوشت: «نهم دی سال ۱۳۸۸، روزی بود که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ریاست جمهوری، برای حفظ اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. از این روز به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه بهره‌برداری سیاسی نکنیم.»

«محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع)، گفت: «برخی جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند با استفاده از ابزار قدرت و نظارت خود انتخابات را مهندسی کنند و کسانی که خود را از جذب آرای مردم ناکام می‌بینند، با برچسب‌هایی مانند فتنه، دیگران را متهم می‌کنند. متاسفانه هنوز بیش از یک‌سال به انتخابات ۹۸ باقی‌ مانده،  ولی از تریبون‌های سازمان صدا و سیما و نماز جمعه‌ این‌گونه نمایان می‌شود که ما شاهد یک فتنه به نام «فتنه ۹۸» هستیم. معلوم نیست در این یک سال باقی‌ مانده معنای این فتنه چیست؟ کسانی که با این القاب و برچسب‌ها کاسبی می‌کنند بدانند به منافع ملی کشور آسیب می‌زنند.»

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در باب تحلیل حوادث سال ۸۸ ادعاهایی را مطرح و در نهایت اسناد فتنه ۸۸ را به رئیس مجلس تحویل داد. «جواد کریمی قدوسی» پس از نطق میان دستور خود در مورد حماسه ۹ دی، اسناد فتنه ۸۸ را برای رفع شبهاتش تقدیم علی مطهری، نایب رئیس مجلس، کرد. «علی مطهری» که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به کریمی قدوسی گفت: «البته مشکلی وجود دارد، ایشان بنده را فتنه‌گر می‌دانند. این اظهارات مطهری خنده حضار را در پی داشت.»

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره «مطرح کردن فتنه 98» گفت: اینکه در آستانه 9دی آدرس غلط به افکار عمومی بدهیم به حاشیه بردن فتنه 96 و اصل موضوع است و فتنه رسانه‌ای شکل خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی چقدر حاصل از فتنه 96 است؟ گفت: در سال 96 کنترل خصوصا در بحث اقتصادی از دست دولتمردان خارج شد. اما درحال حاضر اوضاع تحت کنترل بوده البته ناملایمات و سختی‌هایی در کشور داریم اما قابل کنترل و تنظیم است. در آن موقع به نظر می‌رسید رهاسازی شکل گرفته و کسی حاضر نبود مسئولیت حوادث و اتفاقاتی که نارضایتی مردم را شکل می‌داد به عهده گیرد. اما در حال حاضر دولت قادر به تنظیم و کنترل شرایط است. 

او با بیان اینکه اتفاقات 96 باعث شد دشمن جری‌تر شود، گفت: کسانی که فتنه و اقدامات مخرب انجام می دهند، اولین اقدام‌شان چراغ سبز نشان دادن به دشمن است که آنها را تشویق به فشار و تحریم بیشتر و اقدام علیه مردم می کنند. این چیزی است که ما در فتنه‌ها می بینیم.

همچنین «فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «مطرح کردن فتنه 98 از سوی آیت‌الله علم‌الهدی» گفت: ایشان اصلا حوصله مطالعه و کتاب خواندن ندارند و در خطبه‌هایشان برای اینکه حرفی را بگویند، دشمن فرضی درست می‌کنند. خود این حرف‌ها فتنه‌انگیز است. مردم فشارها را تحمل و زندگی می‌کنند؛ اگر فتنه‌ای هم بود منشا آن افرادی هستند که شاید هیچ‌وقت معرفی نشوند.

او ادامه داد: به نظر من این حرف‌ها هیچ وجهه منطقی ندارد و نباید اصلا به آن گوش کرد. در این تریبون ها به‌جای اینکه توصیه‌های اخلاقی و بحث های دقیق علمی و دینی شنیده شود بعضا سرگرم حرف‌هایی می‌شوند که جنگ و پرخاش در پی دارد.

میبدی بیان کرد: اتفاقات دی ماه 96 جریانی بود که مردم با آن همراهی نکردند، نه شعارها شعارهایی بود که مردم بپسندند و نه افراد را پسندیدند. البته ممکن بود عده‌ای دردمندانه هم در این جریان شرکت کنند اما مردم همراهی نکردند و خیلی فراگیر نشد.

وحدت، وفاق، همگرایی و همصدایی از جمله عباراتی است که در سال‌های اخیر مورد تاکید مقامات و مسئولان قرار گرفته اما تا به امروز کمتر به آن توجه شده است. برخی بر این باورند که هزینه اختلاف مسئولان از جیب مردم پرداخت می‌شود، بنابراین عقل حکم می‌کند موضوعات و مسائل در جلسات حل و فصل شود زیرا رسانه محل حل و فصل دعاوی، ابهامات و اختلافات مسئولان نیست.

متاسفانه مسئولان در سخنرانی‌ها و رسانه‌های مختلف نظرات یکدیگر را نقض می‌کنند و هر روز شاهد جنجال جدید هستیم. باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین خروج آمریکا از برجام و دشمنی برخی کشورهای منطقه بیش از این می‌طلبد مسئولان با یکدیگر همراهی کرده و تریبون‌های سیاسی محل جنجال و ایجاد ناامنی برای مردم نشود.

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 بار دیگر سبقت شخصیت‌های سیاسی از یکدیگر به راه افتاده که بهتر است بر مشکلات مردم موج سواری نشود که چیزی جز ناامیدی و دلسردی میان مردم در پی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه علنی جنگ رئیس مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود