Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@04:53:07 GMT

درباره خواص دارچین بیشتر بدانید

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۲۶۹۱

درباره خواص دارچین بیشتر بدانید

دارچین به واسطه عطر و طعم خاص خود و ایجاد حس گرما مشهور است. این ادویه خوش عطر و طعم را می توانید به دستورالعمل های غذایی و دسرهای مختلف اضافه کرد. آفتاب‌‌نیوز : جدا از کاربرد در آشپزی، دارچین فواید سلامت جالب توجهی نیز ارائه می کند که از پشتیبانی علمی نیز برخوردار هستند. این محصول می تواند برای کاهش قند خون، و افزایش سطوح کلسترول خوب (HDL) مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارچین از پوسته داخلی درخت به دست می آید. دو نوع اصلی دارچین وجود دارند که شامل «دارچین سیلان» یا دارچین واقعی و «دارچین چینی کاسیا» می شوند که مورد دوم رایج‌تر است. دارچین سیلان محصولی با کیفیت بیشتر نسبت به دارچین کاسیا بوده و البته گران‌تر نیز است.
کاهش قند خون، مفید به عنوان یک گزینه ضد دیابت
دارچین می تواند به کاهش سطوح قند خون کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که دارچین می تواند سطوح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت 10 تا 29 درصد کاهش دهد.
ترکیبی در دارچین انسولین را تقلید می کند که به پذیرش گلوکز توسط سلول ها کمک می کند.
همچنین، پس از یک وعده غذایی حاوی دارچین سیلان کاهش مقدار گلوکز ورودی به جریان خون مشاهده شده است زیرا آهنگ تجزیه کربوهیدارت ها در دستگاه گوارش را آهسته می سازد.
کمک به کاهش کلسترول بد
در مطالعه ای با حضور بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، مصرف دارچین به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کرد.
سرشار از آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها از بدن انسان در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند و دارچین منبعی عالی برای این ترکیب های مفید محسوب می شود. طی یک مطالعه که به بررسی 26 ادویه مختلف پرداخت، مشخص شد که دارچین دارای بیشترین محتوای آنتی اکسیدانی بوده و از این نظر، حتی سیر و ارگانو را نیز پشت سر گذاشت.
در مطالعه ای دیگر، با بررسی عصاره های فلفل سیاه، سیر، زردچوبه و دارچین، بار دیگر مشخص شد که دارچین دارای بیشترین سطوح آنتی اکسیدان است.
کمک به درمان عفونت های تنفسی
مشخص شده است که روغن دارچین می تواند به درمان عفونت های دستگاه تنفسی ناشی از قارچ کمک کند.
مفید در پیشگیری از پوسیدگی دندان
نتایج یک مطالعه در دانشگاه آمیتی، در کشور هند، نشان داد که روغن دارچین در درمان پوسیدگی دندان عملکرد بهتری نسبت به روغن میخک دارد.
احتمالا مفید برای مغز
دارچین سیلان دارای دو ترکیب است که از انباشت تاو (Tau)، پروتئینی در مغز که از نشانگرهای بیماری آلزایمر است، جلوگیری می کند. البته پژوهش های بیشتری در این زمینه برای ارائه نتایج قطعی باید صورت بگیرد.
پژوهش های بسیاری نیز با حضور سوژه های حیوانی درباره اثر محافظتی دارچین در برابر سرطان و چگونگی مقابله آن با ویروس اچ‌آی‌وی انجام شده اند. با این وجود، به پژوهش های بیشتر با حضور سوژه های انسانی برای تایید قطعی نتایج نیاز است.
توجه
دارچین حاوی ترکیبی به نام «کومارین» است که در مواد غذایی دیگر مانند نعناع بیابانی، کرفس، عسل و هویج نیز یافت می شود و این ماده ممکن است در برخی افراد موجب آسیب کبد شود. میزان کومارین در دارچین سیلان بسیار کم است و احتمال در معرض خطر قرار گرفتن سلامت انسان وجود ندارد. اما میزان این ترکیب در دارچین کاسیا بیشتر است و مصرف زیاد و منظم این نوع دارچین می تواند برخی افراد را در معرض خطر قرار دهد.
مواد مغذی
دارچین منبع خوبی برای پتاسیم، کلسیم و بسیاری مواد معدنی و ویتامین های دیگر است. ارزش غذایی یک قاشق چایخوری(2.6 گرم) پودر دارچین برابر است با:
 انرژی: 6 کالری
چربی: 0.3 گرم
کربوهیدارت: 2.1 گرم
پروتئین: 0.1 گرم
کلسیم: 26 میلی گرم
آهن: 0.2 میلی گرم
منیزیم: 2 میلی گرم
فسفر: 2 میلی گرم
پتاسیم: 11 میلی گرم
ویتامین A: 8 واحد بین المللی
همچنین، ویتامین های B و K به مقدار جزئی در دارچین وجود دارند.
چگونگی انتخاب
دارچین به دو شکل چوب و پودر در دسترس است. چوب دارچین برای ذخیره بلند مدت مناسب است، اما پودر دارچین دارای عطر و طعم قوی‌تری است. بهترین نوع دارچین دارای رایحه ای شیرین است که به تازگی آن اشاره دارد.
دارچین سیلان نسبت به دارچین کاسیا شیرین‌تر است و گزینه سالم‌تری نیز محسوب می شود. بهترین گزینه انتخاب دارچین های ارگانیک است.
چگونگی نگهداری
دارچین را در یک ظرف شیشه ای که درب آن به خوبی بسته می شود و در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید. چوب دارچین می تواند تا یک سال تازگی خود را حفظ کند و این بازه زمانی برای پودر دارچین شش ماه است. برای افزایش مدت زمان نگهداری دارچین می توانید آن را در یخچال قرار دهید.
منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دارچین خواص دارچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است