Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر مشهد گفت:ساختاری که در حوزه فناوری و هوشمندسازی در مشهد است در شهر‌های دیگر کشور حتی تهران وجود ندارد.   به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند و بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر که در محل سالن فردوسی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار شد گفت: یکی از شعار‌های شهردار جدید شهر مشهد هوشمند سازی شهر بود، برای محقق کردن این شعار باید نسبت به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در توضیح پتانسیل‌های مشهد تصریح کرد: با توجه به منابع انسانی ارزشمندی که داریم، نخبگان و فعالان این عرصه و حرکت ارزشمندی که استارت‌آپ‌ها در این شهر شروع کردند و رویداد‌های استارت‌آپی که در طول سال برگزار می‌شود، همگی نشان دهنده این است که مشهد از ظرفیت بالایی برای محقق کردن شهر هوشمند برخوردار است، به شرط اینکه مدیران شهری و متولیان امور بتوانند این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: اگر به ایده‌آل فکر کنیم ما هنوز در ۱۰ درصد اولیه این مسیر هستیم، اما اگر واقعیت را در نظر بگیریم ما ۳۰ تا ۴۰ درصد مسیر را پیش رفتیم.

رمارم از جمله طرح‌های برجسته و ویژه در حوزه هوشمندسازی و فناوری برای مشهدی‌ها به سامانه «فاش» که مخفف عبارت «فضای اطلاع‌رسانی شفاف» است اشاره کرد و افزود: از جمله طرح‌هایی که در این رابطه مطلع هستم می‌توان به اپ شهروندی و زیرساخت‌های باشگاه شهروندی که در دست آماده‌سازی است نام ببرم، اما بهترین خبر برای شهروندان مشهدی در عرصه شفاف‌سازی مدیریت شهری سامانه فاش است.

وی تصریح کرد: در این سامانه که فضای اطلاع‌رسانی شفاف است، تمام زیر مجموعه‌های شهرداری تحت پوشش قرار می‌گیرد، تمام اطلاعات با جزئیات آن در حوزه شهرداری مشهد به طور مثال در قسمت ساخت و ساز تمامی اطلاعات ساختمان مانند متراژ آن، تخلفات صورت گرفته، جریمه‌ها، پایان کار، صدور فیش‌ها، واریزی‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رمارم تصریح کرد: با افزایش شفافیت، عدالت شهری بیشتر و باعث افزایش اعتماد مردم به ما می‌شود و وقتی اعتماد مردمی افزایش یابد ایجاد انگیزه مشارکت در مردم بیشتر می‌شود که تحقق این مشارکت خود باعث افزایش توسعه است. تعاملات اجرایی بین دستگاه‌ها در زیر ساخت‌ها باید افزایش یابد شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد هم گفت: امروز ما میزبان مدیران فاوا‌های کشور و کلان‌شهر‌ها هستیم، خوشبختانه ساختار‌هایی که در حوزه فناوری در شهر مشهد موجود است در شهر‌های دیگر کشور حتی تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سامانه فاش آگاه‌سازی شهروندان از حقوق خودشان است، تصریح کرد: با این سامانه شهروندان می‌توانند به حقوق خودشان آگاه و ناظر باشند و آن را مطالبه کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: در حوزه شهرسازی بحث مهم دیگری که شکل گرفته است پلتفرم داده‌های باز است، در این طرح ما داده‌های شهری را در اختیار همه می‌گذاریم که بتوانند روی آن تحلیل انجام دهند یا کسب و کار ایجاد کنند.

آل‌شیخ افزود: موضوع اصلی استارت‌آپ‌ها مجموعه‌های مربوط به کارآفرینی داده‌ها است مانند داده‌های شهرسازی، داده‌های ترافیک و داده‌های زنده مختلفی که می‌تواند موضوع ایجاد کسب و کار باشد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین چالش‌های موجود در حوزه هوشمند‌سازی شهر چالش‌های محیط زیستی، اشتغال و بحران آب هستند که به روش هوشمند می‌توان آن‌ها را حل کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری شهر مشهد با بیان اینکه یک بخش از شهر هوشمند حاکمیت هوشمند است گفت: از ۶ رکن اصلی در هوشمند سازی شهر، ۲.۵ رکن مستقیما با شهرداری مرتبط است و ۱.۴ غیرمستقیم با شهرداری ارتباط دارد، ولی همه این اجزا باید در یک ترکیب با هم تعامل داشته باشند.

آل شیخ افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در شهر تعامل خوبی را با هم در حوزه‌های مختلف شروع کردند و من به تعاملات اجرایی بین دستگاه‌ها امیدوار هستم هر چند نسبت به اینکه زیرساخت‌ها در کوتاه مدت نتیجه دهد زیاد امیدی ندارم. چالش‌های موجود در تحقق اهداف در حوزه هوشمندسازی وی به چالش‌های موجود در حوزه هوشمندسازی مشهد پرداخت و تصریح کرد: از جمله این چالش‌ها زیرساخت‌های داده است که فردا ما توافقی را با ایرانسل درباره بستر پهنای باند مشخص برای فعالیت‌های آی یوتی مشهد داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: الان بین بانک‌ها و شهرداری توافق‌هایی صورت گرفته است، اما این توافق‌ها خیلی سیستمی نیست، متاسفانه هنوز بین دادگستری، ثبت، نیروی انتظامی و شهرداری تعامل داده‌ای وجود ندارد.

آل شیخ افزود: ما باید دسترسی وب سرویسی به پایگاه داده‌های آن‌ها داشته باشیم و یا آن‌ها به پایگاه داده‌های ما این دسترسی را داشته باشند.   انتهای پیام//ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها

 

محمد اسکندری  با تاکید بر اهمیت روستا‌ها افزود:دولت سعی می‌کند به قتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد و روستا‌ها از اول در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به سند تحول شورا‌ها عنوان کرد:روستا‌ها باید به ماهیت قبلی شان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود:باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت:شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری  افزود: فرمان تاریخی امام (ره) و تشکیل شورا‌های اسلامی نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و همراهی آنان در آبادانی شهری و روستایی است.

وی شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام و رفعت برخورد نمایند.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی