Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا شب چهارشنبه در نشست کابینه خود درباره قدرت ایران در سوریه جمله‌ای گفت که با واکنش گسترده رسانه‌های رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین نشست کابینه خود در سال ۲۰۱۹ میلادی جمله‌ای درباره قدرت ایران در سوریه به زبان آورد که به تیترِ یک روزنامه‌های امروز اسرائیل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز پس از آنکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی وعده داد که با وجود اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، واشنگتن همچنان به همکاری خود با تل‌آویو برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه ادامه خواهد داد، ترامپ در نشست کابینه خود برای دومین بار طی یکماه گذشته باعث شوکه شدن مقامات اسرائیل شد.

رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر با تصمیم ناگهانی خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، مقامات رژیم صهیونیستی را بحت‌زده کرده بود، در پایان نشستِ شب گذشته خود در کاخ سفید در پاسخ به یک خبرنگار که از او درباره تبعات خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با توجه به حضور ایران در این کشور سوال کرد، گفت: «صادقانه بگویم، آنها (ایرانی‌ها) هر کاری که بخواهند می‌توانند در سوریه انجام دهند.»

روزنامه «تایمز اسرائیل» امروز پنجشنبه با تیتر کردن این بخش از صحبت‌های ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا با این جمله عملاً ایران را آزاد گذاشت تا نفوذ خود را در سوریه بیش از پیش افزایش دهد. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم با انتخاب تیتری مشابه نوشته است: ترامپ با این حرف نشان داد که پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه قصد ندارد در فعالیت‌های ایران در این کشور مداخله کند.

روزنامه‌های معروف هاآرتص و جروزالم پست نیز مانند سایر رسانه‌های رژیم صهیونیستی، جمله "ایران می‌تواند هر کاری که بخواهد در سوریه انجام دهد" را به عنوان تیترِ یک خود انتخاب کردند. جروزالم پست در توضیح این خبر نوشته است: در میان نگرانی‌های گسترده اسرائیل از تبعات خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، رئیس‌جمهور آمریکا با گفتن اینکه ایرانی‌ها هر کاری که بخواهند می‌توانند در سوریه انجام دهند، عملا سوریه را تقدیم ایران کرد!

اذعان ترامپ به دستِ بالای ایران در سوریه دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که وی با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، آنهم درست در زمانی که رژیم صهیونیستی با صدایی بلندتر از همیشه مدعی تلاشِ ایران برای تقویت استحکامات نظامی خود در بلندی‌های جولان در مرز فلسطین اشغالی است، مقامات این رژیم را بحت‌زده کرد. 

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه اولین اقدام اوست که با مخالفت نتانیاهو مواجه شده است؛ تا جاییکه گفته می‌شود او شخصا از ترامپ درخواست کرده در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

ترامپ هم شب گذشته در نشست کابینه خود برای کاهش نگرانی اسرائیل گفت منظور او خروج یک‌شبه‌ی نیروهای آمریکایی از سوریه نبوده است اما در عین حال، اظهارات برخی مقامات آمریکایی که طی چند روز اخیر گفته بودند او یک فرصت چهار ماهه را برای خروج نیروها از سوریه تعیین کرده است، را نیز تکذیب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اسرائیل ایران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • صفحه نخست روزنامه‌- سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیروزی بدون جنگ
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت