Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی،رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب بعد از نماز عشاء از سوی بیت ایشان در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

وی پس از تحمل مدت ها رنج بیماری ،دوشنبه سوم دی‌ماه،در سن 70 سالگی به دیدار حق شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر مطهر این عالم برجسته،پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب در مصلی تهران به قم منتقل و پس از تشییع بر روی دستان مردم قدرشناس قم در کنار قبور علمای مدفون در جوار بانوی کرامت(س) در مسجد بالاسر خاکسپاری شد.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، در سال ۱۳۲۷ در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود.

وی از شاگردان برجسته شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر بود، در نجف اشرف از محضر امام خمینی (ره) و آیت‌الله خویی بهره‌ ها برد.

آیت‌الله هاشمى شاهرودى در سال‌هاى تحصیل و تدریس، فعالیت‌هاى سیاسى بسیارى در نجف داشت. در پى یورش مزدوران رژیم صدام به علما و اندیشمندان در سال ۱۳۵۳، به زندان افتاد و شکنجه‌هاى فراوانی را متحمل شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در پى حضور در تظاهرات مردم عراق در حمایت از پیروزی انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام خمینی (ره)، تحت پیگرد رژیم بعث قرار گرفت و به سفارش شهید محمدباقر صدر (ره) به وطن خود بازگشت تا وکالت عام شهید صدر و نمایندگى او را نزد امام خمینى (ره) بر عهده گیرد.

تاسیس و ریاست مجلس اعلای عراق، عضویت در فق‌های شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و ریاست شورای حل اختلاف قوا از مسئولیت‌های آیت الله هاشمی شاهرودی بوده است.

انتهای پیام/ش


مراسم یادبود آیت الله هاشمی شاهرودی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه آیت الله هاشمی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد