Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با برگزاری جشنواره تئاتر دائمی خیابانی به مناسبت 12 دی روز رشت، 18 گروه تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر از سه شنبه گذشته به مدت دو روز اجرا داشتند که پس از داوری چهار گروه برتر انتخاب ، معرفی و با جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد حسن عاقل منش با بیان این که فصل دوم تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت برگزار می شود، افزود: پروژه تئاتر دائمی خیابانی رشت بیست و هفتم تیرماه امسال با اجرای اولین نمایش با حضور هنرمندان کشوری و استانی در پیاده راه فرهنگی افتتاح شد.
وی اظهار داشت: با افتتاح پروژه تئاتر دائمی خیابانی در پیاده راه رشت بر اساس برنامه ریزی هر هفته یک گروه نمایش (هر شب) برای اجرای تئاتر در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام می کنند.
برنامه های ویژه گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب از شنبه گذشته با برگزاری نشست خبری و رونمایی از مجموعه مستند هفت قسمتی هنرمردان خدا با موضوع زندگی هنری هفت شهید هنرمند کلانشهر رشت آغاز شد و تا چهاردهم دی ماه جاری ادامه دارد.
بمناسبت روز رشت برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی محلی با حضور هشت خواننده ، تور رشت گردی، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت ، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، نمایشگاه عکس ، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، برپایی بازارچه غذا و برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران برگزار شد.
عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر، رونمایی از سردیس دکتر معین و آیت الله رسولی رشتی و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از نماز جمعه فردا از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز رشت برگزار خواهد شد.
461 سال پیش در زمان صفویه در 12 دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال 93، 12 دی به عنوان روز رشت نام گرفته است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان گیلان بازی تئاتر خانواده های معظم شهدا دی ماه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می‌شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود