Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی و در بازدید از پایانه مرزی رازی خوی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی بویژه در زمان مساعد بودن شرایط جوی گفت: تصمیم دو دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکیه بر گسترش حوزه فعالیت و مبادلات تجاری است که یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به این مهم گسترش زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور و تکمیل و توسعه پایانه‌های مرزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرام آدم نژاد افزود: تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی تکمیل پایانه مرزی رازی و راه اندازی تمام شکل‌های حمل و نقل شامل مسافری و باری از طریق این پایانه مرزی است که در این راستا ۷ کیلومتر از مسیر پایانه مرزی رازی تا اردیبهشت ماه سال آتی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اتمام و عملیات آسفالت آن نیز در سه ماهه اول سال آینده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام خواهد شد.

آدم نژاد ادامه داد: قرارداد مشاور و پیمانکار ۲۹ کیلومتر از مابقی مسیر پایانه مرزی رازی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تا پایان دی ماه سال جاری به منظور تجهیز کارگاه به قصد فوریت ابلاغ خواهد شد تا عملیات عمرانی با مساعد شدن شرایط جوی آغاز شود.

وی گفت: مطالعات دو کیلومتر منتهی به مرز این مسیر نیز باید تا آغاز سال ۹۸ آغاز شود.

این مقام مسئول افزود: عملیات محوطه سازی و سالن‌های پایانه مرزی رازی هم باید بعد از مساعد شدن شرایط جوی سرعت پیدا کند و در طرح نقشه توسعه این پایانه مرزی علاوه بر بخش مسافری، بخش کالا نیز که از مطالبات تاجرین و فعالان این بخش است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: درنظر است اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد مجتمع رفاهی در این مسیر اقدام نماید، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل پایانه مرزی نیز از دیگر برنامه‌ها را شامل می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هم در این بازدید با بیان اینکه ۲۲ درصد از پایانه‌های مرزی کل کشور در استان آذربایجان غربی قرار دارد، گفت:: در حال حاضر حدود ۵۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در پایانه‌های مرزی استان در حال اجراست.

ارسلان شکری گفت:: فاز اول پروژه توسعه و ساخت پایانه مرزی رازی به طور کامل به اتمام رسیده و عملیات اجرایی فاز دوم هم بزودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پایانه مرزی رازی دومین پایانه استان از لحاظ میزان تردد مسافر است بطوریکه یک چهارم مسافر در استان از طریق این مرز انجام میگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان خوی در آزاد سازی حریم این پایانه از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برای ایمن سازی، روکش آسفالت و بهسازی محور پایانه مرزی رازی خبر داد.

 

انتهای پیام/

  سفر معاون وزیر به خوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی