Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:59:35 GMT

جشنواره گل نرگس در خفر

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۵۱۸۹

جشنواره گل نرگس در خفر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس کشور و بخش خفر رتبه اول سطح زیر کشت این گل در استان دارد.

وی با یادآوری اینکه کشور ایران رتبه سوم جهان بعد از کشور‌های انگلیس و هلند در تولید گل نرگس دارد، افزود: سطح زیر کشت گل نرگس در جهان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار و در ایران این سطح ۹۷۰ هکتار است که استان فارس با ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل نرگس بیشترین سطح زیر کشت را در کشور و بخش خفر با ۳۰۰ هکتار گل نرگس رتبه اول سطح زیر کشت را در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در افق ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گل نرگس را به بیش از ۱۴۰۰ هکتار افزایش دهیم، از این رو بسته‎های تحقیقاتی و ترویجی مختلفی برای گل نرگس در جهت کشت وکار و فرآوری تهیه شده که با کمک شما مردم عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در جهان غیر از گل شاخه بریده نرگس، فرآوری این گل در قالب روغن، اسانس و ... مورد توجه قرار دارد، اما در استان ما فرآورده‎ دیگری از گل نرگس نداریم، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی و بخش صنایع تبدیلی این سازمان این آمادگی را دارد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذارانی که متقاضی سرمایه‌گذاری این حوزه هستند قرار دهد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری از این نعمت الهی داشته باشیم.

جشنواره گل نرگس با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و کمک به ثبت ملی شدن نرگس‌زار‌های بخش خفر برگزار شده است.

خفر از توابع شهرستان جهرم و در فاصله ۱۲۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

خفر رتبه اول استانی در کشت گل نرگس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان