Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی و اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر صبح امروز برگزار شد و محسن امیریوسفی کارگردانی فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» همانطور که گفته بود برای اعتراض در این مراسم حاضر شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر درباره دلیل عدم نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» برای اعضای هیأت داوران گفت: امسال یک بند در آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر آمده که فیلم‌هایی که ساختشان مربوط به قبل از سال 96 می‌شود در جشنواره حضور نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» سال‌ها پیش ساخته شده و در این دولت پروانه نمایش گرفته و ما تمام تلاشمان را به کار می‌بریم تا بتوانیم شرایط اکران را برای این فیلم فراهم کنیم.

داروغه‌زاده افزود: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» فیلم بسیار خوبی است و درباره گفت‌و‌گو و وحدت صحبت می‌کند. امیدوارم سوءتفاهمات برطرف شود و بتوانیم شرایط اکران را فراهیم کنیم. پخش هیچ فیلم سینمایی نمی‌تواند معضلی برای کشور و نظام ایجاد کند.

محسن امیریوسفی در پاسخ به گفته‌های ابراهیم داروغه‌زاده گفت: اینقدر قشنگ حرف زدید که انگار من حرف می‌زدم. سوالی که من دارم این است که آیا بالاخره فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اکران می‌شود یا خیر، با احترام به همه سینماگرانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند باید بگویم که من مدافع تک‌تک فیلمسازان هستم اما امسال استثنائاً تمام کسانی که فیلم دارند مدیون «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.

امیریوسفی تصریح کرد: قبلاً به من می‌گفتند که شورای امنیت ملی با فیلم مشکل دارد اما من با مراجعه به این شورا فهمیدم شورای امنیت ملی هیچ مشکلی با «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ندارد. مشکل این فیلم گویا از یک سوء مدیریت و ندانم کاری برمی‌آید همان زمان که آقای رضاداد سال ۹۲ فیلم را داخل کیفش گذاشت و گفت این فیلم داخل کیفم می‌ماند، مشکل از همینجا آغاز شد و شما (ابراهیم داروغه‌زاده) وارث ندانم‌کاری و سومدیریت هستید.

وی تأکید کرد: سیستم معاندپروری به راه انداخته‌اید، ۶ سال است دنبال فیلمم هستم و در جشنواره خارجی نرفتم و مصاحبه تند نکردم اما گویا باید باید به جشنواره‌های خارجی می‌رفتم و از کشور خارج می‌شدم و مصاحبه‌های تند می‌کردم. شأن من بالاتر از این است که بگویم چرا هیأت انتخاب فیلمم را برای جشنواره انتخاب نکرده‌اند اما فقط معتقدم که باید فرصتی برای دیده شدن فیلم توسط هیات انتخاب ایجاد شود که متأسفانه هر سال با یک بهانه جلوی این اتفاق را می‌گیرند.

این کارگردان در پایان گفت: امسال بهانه سال ساخت این فیلم را آورده‌اند اما نسخه آخر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هفته پیش آماده نمایش شد، ما طبق خواسته شما سکانسی از فیلم را چند روز پیش گرفتیم و فیلم به تازگی آماده نمایش شده و این فیلم محصول سال 1397 است.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر دولت شورای امنیت فیلم سینمایی مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • سختی دوست‌داشتنی
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت