Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: چند متر مانده به ورودی سازه‌های آبی شوشتر، در میدانی کوچک قبل از ورودی این مجموعه جهانی، مغازه‌های قدیمی با شغل‌های نسبتاً سنتی تا همین چند روز گذشته هم هنوز فعالیت‌ داشتند، اما حالا تصاویر منتشر شده از ۶ باب مغازه قدیمی در راسته مهم‌ترین نقطه شوشتر، با گودبرداری‌های انجام شده، خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دوستداران میراث فرهنگی شنیده بودند که نخستین بهانه مالک ۶ دهانه مغازه قرار گرفته در عرصه‌ این محوطه‌ جهانی، بارش بارانی بوده که هر ۶ مغازه را با یکدیگر از بیخ و بن از بین می‌برد، بارانی که سه‌شنبه ۱۱ دی ماه گذشته هر ۶ مغازه را با یکدیگر تخریب کرده، اما «علی‌محمد چهارمحالی»، رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، حتی این بهانه را رد می‌کند و از مجوزی خبر می‌دهد که شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوشتر برای این ساخت ‌و ساز صادر کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتردر این باره گفت: از در ورودی تا اول کوچه «اوراز» که این مغازه‌ها قرار گرفته‌اند، فاصله‌ای حدود ۶۰ متر وجود دارد، بنابراین محوطه‌ تخریب‌ شده، در حریم سازه‌های آبی شوشتر است که بنا بر نظریه شورای فنی پایگاه میراث جهانی به آن مجوز یک طبقه داده شده است.

وی با بیان اینکه ابتدای کوچه آن شیب دار است، ادامه داد: می‌خواهند آن قسمت همتراز و همسو با کوچه باشد، اگر مجوز ساخت برای انتهای کوچه 4 متر بدهند، به دلیل شیب موجود، چون انتهای کوچه یک متر اختلاف ارتفاع دارد، ارتفاع آن 3 متر می‌شود، با این اقدام، بخشی که برداشته‌اند، با پایین رفتن مغازه‌ها به مرور جبران مافات می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدام انجام‌شده، تخلف محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: مجوز تخریب برای این محوطه که تقریباً قدیمی هم نبوده، با نظریه شورای فنیِ پایگاه سازه‌های آبی صادر شده، بنابراین از نظر قانونی، هیچ تخلفی انجام نشده است. بنای جدید بر اساس ضوابط اعلام‌شده، به همان روش قدیم و دقیقاً با نمای سنگ با ارتفاع 4 متر و به اندازه ارتفاعِ رواق میدان ساخته می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این مرد بعد از حمله و گاز گرفتن یک سگ هار واق واق می کند! +عکس خانم معلم منحرف دختران دانش آموز را به مردان عرب می فروخت+عکس صاحب شماره ناشناس سر از اتاق خواب ناهید و همسرش درآورد خانم معلم هوسباز دو دختر دبیرستانی را به کارهای کثیف کشاند+عکس سرو غذا با گوشت اسب در رستوران ! این جوان شیطان صفت بعد از تجاوز به دختر جوان جسدش را تکه تکه کرد+عکس آماری از برج های مسکونی فاجعه بار تهران که روی گسل ساخته شده اند ! اعتراف تازه کفتار تهرانی به تجاوز وحشیانه به 12 دختر در 6 محله تهران + فیلم و عکس انتقام هولناک از شوهر بی معرفت / تازه عروس رضا ندانسته سوخت ! ثبت شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین خبر از سرمای وحشتناک در 10 روز آینده تهران ! له شدن پسر 8 ساله زن چرخ های ماشین سنگین پدر بزرگش+عکس ردپای پسر 17 ساله در ناپدید شدن لکسوس پدر کارخانه‌دارش مرگ ۲ جوان در سانحه شدید بامدادی در بابلسر + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث قدیمی سنتی تصاویر تخریب شوشتر عکس تهران کشته مرد جوان پسر انتشار در خیابان داعش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند

دریافت 26 MB

به گزارش قدس خراسان، یوسف تقی‌زادگان اظهار کرد: اعتراض طلا فروشان به دستورالعمل جدید برای ثبت موجودی طلایمان در سامانه ملی تجارت است که این کار را با بستن مغازه‌ها نشان می‌دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد بیان کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با فرماندار و تعزیرات حکومتی داشتیم قرار شد که مغازه‌هایشان را باز کنند و این کار را انجام دادند.

وی افزود: امروز مجددا تعدادی از مغازه‌ها باز نکردند که به همین دلیل تعزیرات مغازه‌ها را پلمب کرد.

تقی زادگان گفت: پیگیر درخواست‌ها و اعتراضاتمان از طریق مجلس شورای اسلامی در تهران همانند بقیه کشور هستیم تا به نتیجه برسد.

دیگر خبرها

  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ریزش ساختمان مسکونی در اهواز در پی گودبرداری غیراصولی