Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير ديدبان حقوق بشر سازمان ملل گفت، نمي‌توان تصور کرد که در پرونده قتل جمال‌خاشقجي، روزنامه‌نگار منتقد سعودي مقامات عربستان خودشان را محکوم کنند، در نتيجه محاکمه عوامل اين پرونده در عربستان اعتمادساز نيست.
به گزارش خبرگزاري آريا، «لوئيز شاربونو» مدير ديدبان حقوق بشر سازمان ملل، روز جمعه تصريح کرد، قبل از آنکه محاکمه واقعي آغاز شود، نياز به تحقيقي جامع و شفاف در پرونده قتل «جمال‌خاشقجي» است و پس از آن بايد فضا براي انجام محاکمه عادلانه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير ديدبان حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد، محاکمه‌اي که در عربستان آغاز شده، اعتمادبخش نيست، چون بايد مشخص شود چه کسي براي قطعه‌قطعه کردن جسد خاشقجي اره به دست گرفته است.
«لوئيز شاربونو» تاکيد کرد، محاکمه عوامل پرونده قتل خاشقجي فقط نبايد متوجه کساني باشند که اين قتل را مرتکب شده‌اند، بلکه صادر کننده دستور و برنامه‌ريزان آن نيز بايد محاکمه شوند.
پيشتر نيز، «فرحان حق»، معاون سخنگوي سازمان ملل متحد در واکنش به اعلام برگزاري نخستين جلسه محاکمه متهمان قتل «جمال خاشقجي» از سوي مقام هاي قضايي رياض، خواستار تحقيق شفاف و جامع درباره اين پرونده شد.
روز پنج شنبه، 11 نفر از متهمان قتل «جمال خاشقجي» در دادگاه عربستان سعودي محاکمه و 5 نفر در نخستين جلسه دادگاه به اعدام محکوم شدند.
«جمال خاشقجي» روزنامه نگار منتقد رژيم آل سعودي دوم اکتبر بعد از مراجعه به کنسولگري عربستان در استانبول ناپديد شد. رژيم سعودي بعد از 18 روز سکوت و تکذيب بالاخره تحت فشارهاي جامعه جهاني تاييد کرد که او در کنسولگري اين کشور در استانبول به قتل رسيده است.
در پي اين ماجرا، سناي آمريکا با تصويب قطعنامه‌اي «محمد بن‌ سلمان» وليعهد عربستان را عامل ترور خاشقجي معرفي کرد.
با اين حال؛ دولت آمريکا تاکنون از محکوميت رياض در پرونده قتل «خاشقجي» خودداري و تلاش کرده تا از قراردادهاي نظامي هنگفت خود با رياض حراست کند.138/118
بيشتربخوانيد:
"شوي قضايي" براي تطهير متهم رديف اول قتل خاشقجي/ تحليل
سازمان ملل خواستار تحقيق شفاف در پرونده قتل «جمال خاشقجي» شد
گزارش: روايت قتل جمال خاشقجي در کتاب «وحشي گري ديپلماتيک»
کليدواژه عربستان جمال خاشقجي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا