Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:57:37 GMT

نمک کم و از نوع یُد دار مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۱۶۲۴

نمک کم و از نوع یُد دار مصرف کنید

نیلوفر حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یُد یک ماده مغذی مورد نیاز برای بدن است که باید به طور روزانه مصرف شود.
وی با بیان اینکه منابع غذایی حاوی یُد بسیار محدود می باشد، گفت: مصرف نمک تصفیه شده یُددار به منظور جلوگیری از عوارض کمبود یُد مانند گواتر، سقط و مرده زایی در زنان باردار، عقب ماندگی های های ذهنی و جسمی در نوزادان و کم کاری تیروئید و گواتر در بزرگسالان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت که حتی در مناطقی که کمبود یُد دارند، دانش آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش قدرت یادگیری می شوند.
وی اضافه کرد: بنابراین بهترین راه پیشگیری از عوارض متعدد کمبود یُد استفاده از نمک تصفیه شده یُددار است.
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: خرید نمک هایی که به صورت فله ای و در بسته بندی های غیراستاندارد هستند تقلبی بوده و از خرید آنها خودداری نمایید و از فروشندگان نیز تقاضا می شود از عرضه و فروش این نوع نمک های تقلبی جدا خودداری نمایند.
حیدری همچنین توصیه کرد که در هنگام خرید نمک همواره به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بر روی بسته بندی نمک ها باید توجه شود و همچنین دقت کنید که عبارت «نمک تصفیه شده ید دار» بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریا که یُد کافی ندارد و نیز تصفیه نشده است، خودداری نمایید.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها افت تحصیلی تغذیه دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه تکلو ضمن تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی، افزود: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل سازمان غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده‌ای مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می‌تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولاً در رسانه‌های عمومی نیست، تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب‌های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات است که از دو منومر اتیلن گلایکون و اسید ترفتالیک تحت خلأ دما و زمان معین و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور است، لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری‌های یکبار مصرف آب و خروج ترکیبات فتالات از پلیمر نمی‌شود.

تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو، با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک‌ترین تهدید سلامتی در فرآورده‌های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید.

کد خبر 6097843 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد