Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@03:55:20 GMT

238 نانوایی آزادپز در قم ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۱۷۹۶

238 نانوایی آزادپز در قم ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهزاد رادمنش گفت: مطابق قانون سهیه آرد هر واحد آزاد پز ماهیانه 200 کیسه است که در ماه گذشته 40 درصد بیش از مازاد مصرف دربین آنها توزیع شده .به همین علت برخی از آنها با وجود ثبت تقاضای خود در سامانه هنوز برای دریافت مرحله اول سهمیه خود مراجعه نکردند، که حاکی از کافی بودن آرد در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش سه هزار تنی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در فصل برداشت سال جاری گفت: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان به قیمت هر کیلو 13 هزار ریال در فصل برداشت سال گذشته 18 هزار تن بود که امسال به 15 هزار تن کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که علت این کاهش خریده چه بوده است؟، ضمن ابراز بی اطلاعی از آن گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تولید گندم باید علت این موضوع را مشخص کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر خرید تضمینی بخشی از گندم خریداری شده برای سایر مصارف از سایر استان ها انجام ، یادآور شد: یکی از استراتژی های کلان نظام طی پنج سال گذشته رسیدن به خودکفایی در تولید گندم بوده و از سه سال گذشته تاکنون گندمی به کشور وارد نشده و تولید داخلی کفاف همه مصارف را می دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قانون قم برنا ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل