Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نخستین جشنواره هنرهای نمایشی تئاتر مان» از پنجشنبه ۲۰ دی آغاز خواهد شد و تا ۲۶ دی ادامه خواهد داشت. رویکرد این جشنواره حمایت از هنرمندان جوان در حیطه تئاتر اعم از تهران و شهرستان و حمایت از تئاتر کودک و نوجوان می‌باشد. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،  بازبینی صحنه‌ای متون پذیرفته شده توسط آقایان «شاهین چگینی»، «امیر اخوین» و «محمدحسین میربابا» صورت پذیرفت و در نهایت 22 نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند؛ از این تعداد، 15 اثر در بخش مسابقه و 7 اثر در بخش خارج از مسابقه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل ذکر است که 5 نمایش متعلق به شهرستان و 5 نمایش متعلق به رده سنی کودک و نوجوان می‌باشد.

داوری جشنواره را «محرم زینال زاده»، «دکتر رفیق نصرتی» و «دکتر غزل اسکندرن‍‍‍ژاد» بر عهده دارند.

در مراسم اختتامیه جشنواره، به بهترین کارگردانی،‌ بهترین نمایشنامه تالیفی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین چهره‌پردازی،‌ بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین طراحی پوستر و بهترین اثر از نگاه مخاطبان، جوایزی تعلق خواهد گرفت. آثار برگزیده از امکان اجرای عموم در سالن استاد مشایخی نیز بهره‌مند خواهند شد و همچنین به بخش به‌علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، راه خواهند یافت.

نخستین جشنواره هنرهای نمایشی تئاتر مان، توسط مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر مان و در محل تماشاخانه استاد مشایخی برگزار خواهد شد.

آثار پذیرفته شده بدون اولولیت:

بخش مسابقه

1- تهران بزرگ

2- آدمیزاد دیگه

3- با من بخند وودی

4- آخرین پری کوچک تنهایی من

5- کبوتر به توان 2

6- ستایش یک قتل

7- مَن

8- ‍‍ژاندارک در آتش

9- پلی از جنس شیشه

10- دکتر فاستوس

11- اهانط به طماشاگر

12- گنده (کودک و نوجوان)

13- به خاطر مینا (کودک و نوجوان)

14- شهر صورتی ها (کودک و نوجوان)

15- کاترپیلار (کودک و نوجوان)

بخش خارج از مسابقه (نگاه مخاطب)

16- قلعه کبوتران

17- مده آ

18- دوپامین

19- جِتسِمانی

20- مجلس سیاه بازی

21- مکبث

22- چرا خرس ها دم های کوتاهی دارند؟ (کودک و نوجوان)

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند