Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در اعتلای معماری هم به عنوان پیشنهاد اعضا مطرح شده و هم در دستورالعمل تشکیل کمیته مطرح بوده، نهادسازی در عرصه معماری است که موضوع گفت وگوی دوازدهمین جلسه کمیته اعتلای معماری هم در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که متاسفانه جامعه معماری از فقدان یک نهاد دربرگیرنده همه اعضای معمار رنج می‌برد، افزود: پیشنهادهایی در این عرصه مطرح شده؛ از تشکیل نظام معماری مستقل از نظام مهندسی تا تشکیل یک صنف و یا جامعه معماری که همه آنها در جلسه دوازدهم به بحث و بررسی گذاشته شد. تجربه‌هایی نیز در این عرصه اتفاق افتاده بود همچون جامعه مهندسان معمار ایران که حدود ۱۲ سال پیش شکل گرفت اما متاسفانه با مشکلات حقوقی نتوانست ادامه فعالیت بدهد و این موضوع از دیگر محورهای گفت وگوی نشست با معماران بود.

ایزدی با یادآوری اینکه در این جلسه همه گزینه‌ها به طور مشروح مورد بحث قرار گرفت، گفت: حتی پیشنهاد تشکیل یک اتحادیه معماری که بتواند خود را به اتحادیه معماران دنیا ملحق کند در جلسه طرح موضوع شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا ما به تفکیک در وهله نخست، راجع به پیشنهادی که حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل نظام معماری ارائه داده، در جلسه آتی بحث کنیم و اگر این پیشنهاد را به عنوان گام اول در ایجاد یک نهاد تخصصی در حوزه معماری بپذیریم آن را نهایی کنیم.

به گفته وی، گام بعدی، بررسی پیشنهادهای ارایه شده مبنی بر شکل گیری اتحادیه معماری است که فراگیرتر خواهد بود در دستور کار قرار می‌گیرد. وی افزود: بنابراین جلسه آتی را متمرکز می‌کنیم روی پیشنهاد نخست در قالب نظام معماری که در دستور کار و بررسی دولت است.

کد خبر 4504374

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شورای عالی شهرسازی و معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره

به گزارش صدای ایران از مهر،«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است